Söndag 19/10

Times fly....
Så sitter jag här igen, Söndagskväll i sängen, framför Tv;n med "Maccen" i knät och äter glass!
Förra veckan gick i rasande fart.
På Torsdagen hade Måns o Karl Studiedag, så jag hade Kvalitets-Dag med dem.
Vi bakade både Pizza-bullar (perfekta mellanmåls-maten, och lätt att baka) och vanliga kanel-bullar.
Mina pojkar ÄLSKAR att baka, vilket är kul, de lekte både kock och bagare, det var mysigt att ha en Hel-dag med dem.
Jag städade och rensade i deras garderober, så nu ser det sådär lagom snyggt ut.....tills ngt litet Monster kommer o drar ut första bästa tröjan.
På Fredagen var Ingrid och Natalie Reklam-fotomodeller för Panduro.
Pappa Nils fotade dem.
ingrid, som är rätt så van, flinar upp sig direkt, det tar liksom 5 min att fota henne....
Så efter fotograferingen gick vi på stan med Poonam och Natalie och lillebror Alexander.

Helgen gick i rasande fart.
Jag jobbade i Lördags (ja, jag vet, trist...men vad ska man göra)...
Nils var med barnen på Ishockeyn, och på kvällen åt vi gott och tog det lugnt.
Barnen hade ngn slags Cirkus-uppvisning, de var helt Crazy...brottades och höll på.
Nils o jag satt mest och skrattade åt dem.

Nils: -Vem är det son fisit?
Kalle: -Blir du arg om jag erkänner?
Nils: -Nä, men det är typ 100 gången....
Kalle: -Jamen, Pappa...jag kan inte rå för det , det är bara min mage   som gör en massa fisar......

Det har varit en skön Söndag iallafall.
Klockan 9 var det jag som körde Kalle till fotbollsträningen, gäsp...
Nils var med Måns och Ingrid och åkte skridskor.
Sen lekte Måns med kompis o Kalle hängde på, Nils och jag gick lång-promenad med Ingrid sovande i vagnen, det var länge sen, kändes det som, och det var typ underbart!
Vi bjöd sen Anna och Pauline på Söndags-Middag.
Lammstek med gräddigt god potatis-gratäng, gudomligt gott! om jag får säja det själv.
Så nu är vi tillbaka till sängen och Söndags-film.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0