Dagar i Hamburg!

I Söndagsmorse åkte jag och alla barnen till Hamburg.
Vi tog färjan Trelleborg/Travemunde, som tog 8 timmar....
Väl framme tog vi tåget till Hamburg, där Svägerskan Karin kom o hämtade oss.
Karin och familjen bor i Quickborn (ngr mil fr H-burg).
Vi har hade jättetrevliga dagar hos dem.
Kalle och Henrik är bästa vänner, lika busiga o lika goa! De finner varandra direkt!
Måns och Karolina är oxå kompisar (Måns blir bara lite...avis när Ingrid och Lina är bästisar, för Ingrid ser SÅÅ mkt upp till hennes 7 år äldre tjej-kusin).
Vi umgicks och hittade på lite allt möjligt.
På Tsdagen åkte jag, Måns och Ingrid in till Down-Town Hamburg och hade enn heldag där.
Måns är lite "konstig" som för övrigt gillar att gå i affärer och är lite modemedveten sådär (vet inte om det är bra el dåligt)!?
Vi åt på Restaurang och satt o pratade och skrattade, efter lite shopping på stan.
Hittade en helt fantastisk tyg-avdelning på Karstadt, där jag hittade en massa tyger, b.la sånt där fint ljusblårandigt tyg som jag letat efter och helt underbara vita damask tyger för 10 euro!!!!!!
Jag kan LOVA att det inte finns ngt liknade i hela Sverige.
När vi sen skulle hem till Karin höll vi  på att gå vilse i mörkret i skogen, men som vanligt ordnar allt sig =)     typiskt mej!
Igår Onsdag åkte vi tåget hem, och det var faktiskt ngt smidigare (bara 5 tim inkl Rödby/ puttgarden färjan).
Det har varit ett NÖJE att resa med barnen, de är så duktiga och ansvarsfulla och positva till att resa.
De hjälper till att bära och dra, lyfta och hitta tåg och vägar, jag är imponerad!
Man blir som ett litet "gäng".
Sen är de så roliga oxå, man sitter bara o lyssnar på när de snackar o skrattar o busar.
Och  nu har man ju faktiskt roliga diskussioner med dem t.om.
Hos Karin var det HIGH LIFE,......jaaaa 5 barn med starka viljor och personligheter, det är ju inte att "leka med".
Men det är ju tur att både hon och jag är rätt så coola morsor, att man ibland bara skrattar lika väl som man vill slå ner dem...... (skämt).
Tack! Karin med familj! det var jätteroligt att ses och hälsa på.

Väl hemma var Nils trygg igen.....han hade tydligen inte kunnat sova alls när vi varit borta.
Och han hade städat och fixat! Han tyckte tydligen inte alls det var skönt att vara själv.
Han hade suttit o kollat på gamla filmer på barnen och längat MER än någinsin.
Och idag är det vardag igen....jobbat på Factory.
Måns sover över hos Petter (det är fortf. Höstlov) och de andra tycker det är skönt att vara hemma igen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0