Måndag 24/11

Jag som då INTE kommer från en Idrotts-familj!!!!
Har sakta men säkert börja intressera mej lite för idrott........kör till olika träningar, hänger i fotbollshallar, kollar på sporten, ÄLSKAR Zlatan, hänger i ishockeyhallar....OCH jag kan LOVA att i de omklädesrummen, ska igentligen INGEN kvinna vistas, för FYYY vad det luktar.
Fotbollsomklädningsrummen framstår som rena rama nytvättade Ariel, om man jämför.... I KNOW!
Hela helgen (förutom att jag jobbade i Lördags) har gått till att köra och vistas på Fotbolls-cuper och träningar, Ishockey träningar OCH matcher.
Lördagen var CRAZY, men då skötte Nils allt! På morgonen var det ishockey träning för båda pojkarna (Ingrid följer snällt med...), på eftermiddagen var det fotbollscup för Måns (MFF) och Ishockey match för Kalle, så då fick jag gå tidigare från jobbet, köra till Stadion, hämta Kalle, köra till Kirseberg där jag fick hänga i det fruktansvärda omklädningsrummen.
(tänk er själva korridor med massa omkläd-rum, 20 åriga SUPERsvettiga hockeyspelare som klär om, det luktar inte ens svett utan gammal våt möglig svettig TUB-SOCKA!!!
Ja, Kalle bryr sig ju inte och inte Ingrid heller, hon skrek som en stucken gris när jag tog henne därifrån när sen Måns och Nils kom o avlöste mej.
Jaaaa........hela köket är fullt av svettiga ishockey-prylar som skall TORKAS, säjer Nils.
Ja, där har jag tydligen ingen talan.....ja, de får väl blandas med lite Green Gate muggar.

På Söndagen var det BARA fotbollsträning (obs! i Vellinge) för Kalle och sen ishockey-matcher för båda pojkarna, samma tid i Trelleborg, som Nils gladeligen körde till (Jaaa, han hade kört till Kiruna om så va).
Jag och Ingrid tog bussen till stan (oj vad Ingrid tyckte det var kul att åka buss).
SIGRID fyllde 22 år, så hon och Matilda bjöd på födelsedagsmiddag i deras lägenhet på Möllan.
För det första hade de fått jätte fint och mysigt, och vi blev bjudna på en god Tha-gryta och maräng-swiss.
Det var JÄTTE-trevligt! Ingrid, hon tyckte det var så kul att få träffa sina mostrar, och de avgudar ju henne, så hon får rätt mkt uppmärksamhet, om man inte överdriver =)
Sigrid  fick Dior ögon skugga, Angora strumpor och Kushmi Tea av oss, så det var ju uppskattat!
På kvällen kom Farmor och Farfar på besök, det var kul att träffa dem!!!

Ja, detta med all sport....jag trodde nog inte i min vildaste fantasti att JAG, JOHANNA skulle hänga i Rosengård-ishallar precis.
Nils är ju världens BÄSTA PAPPA som kör o fixar o gör ALLT för sina pojkar, och jag försöker fixa det praktiska som att tvätta alla svettiga prylar, fixa mat till Hungriga söner och ta hand om dem o massera när de kommer hem.
Ingrid, hon är så nöjd bara hon får hänga på .
Förresten....här har det snöat som bara den och Barnen har till o med åkt kälke!


Kommentarer
Malin

Ha ha vanta du bara snart far du nog kora en tur till stallet ocksa.. Jag undrar vad mina barn kommer idrotta med tennis, kricket rugby. Ja vi far vall se.

Det lar ju inte bli ishockey.

2008-11-25 @ 15:53:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0