Torsdag 13/3

Idag har jag jobbat på Factory hela dagen och även lämnat tillbaka skor och rekvisita från fotningen från igår.
Fått mail från fotograf Magnus att Agneta var sååå nöjd, så sånt känns ju alltid skönt att höra.
Och sen så har jag då blivit förkyld IGEN!
Kanske 5 gången sen december förra året, Måns kanske smittat mej men jag orkar bara inte!!!
Men jag ska inte klaga...jag ska verkligen inte klaga, jag ska försöka inte klaga.
För idag fick jag mej en tankeställare.
En tjej, smart sådan och söt (dotter till stamkund) kom idag in och berättade att hon jobbat som volontär nere i Gana.
Och att hon jobbat på et barnhem....där 45 barn bodde, oftast utan mat, blöjor, kläder och kärlek.
Och när hon berättade om hennes vistelse där nere, stod jag mitt på Factory och grät.
För hur kan man bara med att klaga på att man inte har råd med den dära resan eller att man vill ha eller borde ha.
Det man igentligen borde är att ge bistånd och det är ju så lite som kan hjälpa.
Jag vet att det kan låta som en klyscha, men detta berörde mej verkligen!
Man SKA vara tacksam för så mycket!!!!
Något som jag också är jätteglad över är att JAG ska bli Faster, faster Johanna.
Min lillebror August och hans flickvän ska bli Pappa och mamma i Augusti.
Så nu kommer det en liten bebis igen!!!
Och den kommer t.om med vara släkt med mej!
Det ska bli sååå kul och jag är så glad för deras skull.
Agge kommer bli en sån super-Pappa!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0