Tisdag 4/3

Jobb på Factory hela dagen, tills det var tid att hämta småbarnen, Nils hade hämtat Måns innan för hockeyträningen.
Vi åkte och handlade och Ninni, hon har faktiskt fått en odräglig liten sida....
Hon sprang runt i affären med sin lilla mini-kundvagn och bara tog sats och körde rakt på Kalle, MED MENING!
Sen körde hon runt, tog sats och bara lyfte upp benen och åkte som en galning!
Väl hemma sen grät hon stora krokodiltårar, helt hjärtskärande, skrek på PAPPAAA! för jag sa till henne på skarpen efter hon kladdat (ja, jag tror det var med mening) med mitt läppbalsam, kört fingrarna ner i burken och riktigt grävt runt.
Tja. vad kan man säja.
Måns ääälskar sin hockey och är faktiskt jätteduktig efter bara spelat med laget i 3 veckor (ok skridskorskola innan).
Men så till Kalle!!!
Kalle, vår lilla "tanna-lösa" mysiga 5 1/2 åring!
Han har blivit så duktig, stor och mysig liksom.
Nu har han haft 2 lösa tänder!!!!
Han har nu senaste veckan gått och vickat o vickat...
Tills imorse då han bad mej att dra ut den ena, den lösaste och på ett Tjillevipp var den ute.
OJ, vad han var stolt!!!!
Det var nog den minsta lilla tand jag sett!
Och sen i kväll har han gått och vickat och vickat på den andra, som nästan satt i mitten i lilla gluggen!
Tills han till slut bad mej  att dra ut den oxå!
Hör o häpna!!!
2 utdragna tänder på en dag!!!
Han ringde stolt till Pappa och berättat och Nils, han trodde inte han skulle känna igen sin lille son, Kalle han skrattade gott!
Så nu har vi en liten "tanna-lös" kille hemma, som blivit STOR.
Han är så gullig.
Imorgon ska jag på inköp för ODD MOLLY, och DET ska bli skoj, ska jag säja.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0