Tis, Ons 25-26/3

Jobbade på Factory i Tisdags, igentligen skulle jag vara ledig men Ia var sjuk, och eftersom jag var sjuk hela förra veckan, var det självklart att jag skulle jobba!
Det har kommit så mkt nytt i butiken, bara man är borta 1 vecka hinner det hända så mkt!
Anna kom och bodde 1 natt, vi bakade våfflor eftersom det var våffeldagen och det var ju lyxigt tyckte barnen!
Idag, Onsdag har jag jobbat på Insight i H-viken, kul.
Måns och Nils är på Måns MFF-match och sen ska de på Malmö FF årliga fest (jag var ju där förra året med 3 barn och stod i kö 1 timme för Måns skulle både få se, känna och få MFF nya trupps autografer).
Nu har han lovat sin fotbollskompis (som är bortrest) och sin klasskompis att ta autografer, vi får se hur det går....
Jag är själv hemma och ska lägga de 2 minsta, mina monster :)
För det är verkligen världens gulligaste monster man har att göra med......
Det är ALLTID världens action här hemma!!!! (ibland skulle det vara skönt med avlastning, jag bli så avis på dem som har det).
Jag kanske är för sträng med Måns, detta med kläder tex, vad tycker ni?
Jag bestämmer OFTAST vad han ska ha på sig......(när han bestämmer blir det bara träningsoverallsbyxor, fotbollströjor eller cardigans TILL joggingbyxorna).
Och är det fel att jag bestämmer? Det är världens liv nästan....varje morgon (jag har sagt att han får bestämma på helg och måndagar).
Kalle, han bryr sig inte....imorse efter Måns lilla utbrott, går Kalle fram till hans stol med framlagda kläder och säjer:
-Ååh mamma, vilka fina kläder du lagt fram! (är han inställsam eller inte?).
Ikväll vid kvällsmaten efter Ingrid suttit och il-vrålat efter ngt satte vi henne i ett annat rum för jag höll på att bli hörselskadad.
Så insåg hon kanske att både mamma och pappa var lite irriterade på henne, då började hon skrika:
-ANNA! ANNA!
Så en liten oförstående bebis det är hon inte, nä, hon är mer smart och stor nu, när hon inser att kanske Faster Anna kan hjälpa henne från hemska mamma och pappa!
Jaaa, är det inte den ena så är det den andra.
Inte konstigt att man är konstant trött!
Nu har jag iallafall sett BARNMORSKE programmet och jag kan säja att jag överväger att få ett barn till, bara för att få föda, för det är ju bara en sån fantastisk upplevelse!


Kommentarer
Malin

Så länge barnen bor i ditt hus får dom göra som du säger... Nej bestämm på du. Dom kan ju inte sjava runt hur som helst när dom har så mycket fina kläder ;)

2008-03-27 @ 09:31:21
URL: http://mamma.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0