PÅSKEN I KALMAR

Jaha, så var det PÅSK igen!
SKÄRTORSDAGEN var vi lediga och bara packade inför Kalmar-vistelsen.
Karin med barn kom med natt färjan och tittade förbi på förmiddagen för att sen köra till Kalmar.
Så på eftermiddagen körde vi oxå upp och stuvade in oss alla i Rinkabyholm hos Nils föräldrar.
I Kalmar var det typ vinter och iskallt, så det kändes nästan som jul istället för Påsk.
LÅNGFREDAGEN spelade Nils och Farfar tennis med alla barnen (4), jag, Birgitta Svärmor och Karin och Ingrid körde till Öland, för att gå på Vernissage på VIDA museumet (som jag aldrig varit på).
Där ställde Ulrika Hydman-Vallien och Bertil Vallien ut en utställning ihop.
Samtidigt var faktiskt konstnärerna på plats och Leif Pavrotzky (heter han så) intervjuvade dem och jag måste säja att både jag och Karin blev väldigt imponerade av deras coola och roliga sätt.
Aldrig har jag väl ens tänkt på att Bertil Vallien till och med var Snygg!?
(både fyller 70 år i år).
Utställningen var väldigt fin och visst skulle väl jag kunna tänka mej en tavla eller två....
PÅSKAFTON var det tennis igen, och jag var på stan en sväng....fikade med lillebror August b.la.
På kvällen åt vi Påsk-middag och tog det lugnt.
PÅSKDAGEN var jag med Nils och ingemar och spelade tennis.
Måns är ju helt seriör i detta med tennis, jag vet inte vad det är med hans sinne.
Men han ska vara bäst! och han är en sån tävlingsmänniska.
49 slag över nät slog han, och det är väl rätt bra, eller??
Så det är rätt kul att se på som mamma, man har ju liksom inte en chans....
På eftermiddagen var vi på middag hos Mamma och Ralph.
Gammelmormor GUN var där, och det var ju kul!
Hon är ju en sån krut-tant!
Så 4 generationer var samlade!!!
August och Malin var oxå där, och det var kul att träffa Malin för 1:a gången, en liten kula hade hon på magen och jag frågade typ 1000 frågor!
Men det ska bli så kul att bli faster!
ANNANDAG PÅSK så tjatade Måns på att spela en sista gång, så Farfar var ju inte sen att ringa och boka tid.
Vi packade ihop alla grejer....hur mkt som helst!
Vi körde sen vid 17 tiden, jag körde till Hörby sen var det snöstorm och då fick Nils köra i 40, tills vi var hemma vid 20.30 tiden, men det gick bra.
Alltid SKÖNT att komma hem och krypa ner i sin egna säng.
Men det var jättekul att vara i Kalmar och träffa alla.
Kalle och Henrik leker bra och busar jättemkt!
Måns och Karolina är som Piff och Puff, antingen är de super vänner eller så bråkar de som värsta syskonen.
Men de är rätt gulliga.
Imponerande att Farmor och Farfar klarar av alla oss (5) + Karin o familj i 4-5 dgr, för det är ju ingen som är direkt super-lugn, det skulle vara ingrid då.
Hon älskar att vara hos sin Farmor och Farfar och kryper gärna upp i Farfars trygga famn på kvällarna och gosar och dricker välling, gulligt!
Vi fick även jättefina påsk-ägg, barnen fick jättefina kläder som farmor köpt i USA, både Ralph Lauren och Osh Kosh, och Nils fick en jättefin iPhone.
Pojkarna fick gympa-dojjor med hjul på som var mycket uppskattat!!!
TACK! TACK! TACK!
Men nu är vi hemma igen och jag är frisk.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0