Torsdag 5/6


Nu har det gått en låååååångt tid, ja närmare mer än 1 vecka!
Och mkt har ju hänt.
Det har för det första varit fantastiskt väder och vi har varit en del på stranden.
Karl Erik Ingemar har fyllt 6 år!!!!
Vi var på TIVOLI i Köpenhamn för att fira det.
Jag, Kalle och Ingrid åkte över med tåget (mkt uppskattat) först för att Nils och Måns var på fotbollsmatch, givetvis.
Men vi 3 klarade oss själva.....vi gick runt på Ströget, ut o in i affärer, Kalle han gick runt och sade:- UNSKYLLDT till alla!
Senare mötte vi upp Nils och Måns som kört över, och sen gjorde vi TIVOLI!!!
Kalle, Måns och Pappa Nils åkte nog allt som gick att åka! Ingrid, hon var jättemodig och åkte både lilla Fritt Fall och lilla bergo dal banan, men när hon med Pappa kom ut ur spöktunneln, storgrät hon.
Måns åt sockervadd, Ingrid glass och Kalle valde en helt otroligt onaturligt STOR NAPP-klubba, som han hängde runt halsen och som han gick runt och sög på och kladdade med, både innanför och utanpå tröjan.......
Tivoli är bara det, så genuint vackert och fint, tycker vi! Och det var MER än tillräckligt för vår lilla familj.
Vi åkte nog inte hem förrän vid 22 tiden på kvällen, och då var alla barnen jättenöjda och tacksamma.
På Söndagen (dan efter) fyllde då vår lille KARL 6 år.
Han fick en cykel, lego starwars, gymnastikskor, brännbollsrack, PS2 spel, Guldkompassen dvd m.m.
Vi firade på kvällen med mostrarna Sigrid och Matilda.

Sen har hela veckan gått i rasande fart!
Jag undrar ibland om det BARA är vi som lever så här (förmodligen inte så många.....).
Jag har jobbat på både FACTORY och INSIGHT.
Nils har dödsmycket på sitt jobb!
Måns har slutat 1:a klass, och både Nils och jag var på avslutningen!!!!
Som jag skrivit innnan, Måns skola är så bra!
En otroligt fin avslutning i gympa-hallen (kankse inte det mest genuina men..) med så mkt sång, och glädje.
Niorna hade gjort en pot-purri som var superrolig att lyssna på.

Jag har blivit "kompis" med alla Måns fotbollskpmpisars mammor.
Ofta är det ju Nils som kör Måns, men i Torsdags var det jag.....
Och eftersom det bara är 4 svenskar (svenska föräldrar) och sen resten utlänningar, tycker jag det både är ROLIGT och självklart att komma in i gänget.
Så nu är jag med! jag och "jugge-mammorna"!!!!
De tyckte det var såååååå roligt när jag berättade om att Måns HÖGSTA ÖNSKAN är att få bo på Rosengård!
Det e konstigt att de flesta invandrare ogillar Rosengård.....de tycker bara det är sååå förfärligt!
Medans jag, en blåst blondin anser att det är lite exotiskt och coolt!
Så nu ska jag ta med kaffe nästa gång för att visa min uppskattning :))

I Lördags efter mitt jobb åkte vi på snabb-visit till Kalmar, 24 timmar.
Vi deklarade våra firmor med ALL hjälp från Svärfar, tack snälla!
Så nu är vi klara med det, otroligt skönt!
Barnen tycker alltid det är kul att komma till Kalmar, och träffa FAMO O FAFA (farmor var tyvärr i Norge).
Nu är det Måndag och jag ska förbereda morgondagen....Karls och Ingrids avslutning på dagis!
Pojkarna och jag har varit modeller för Panduro i förmiddags, till stor-planscher till alla butikerna!!!!
Jag skulle sitta drömmande, läsande en Panduro-katalog i en fåtölj medans pojkarna i bakgrunden skulle busa som bara den....och det är ju de proffs på :)
Vi fick presentkort på 1200 kr på Åhléns, pojkarna ska få välja en leksak och jag kan köpa glas, tänkte jag.
Och i eftermiddags var jag och Lasse och plåtade den sista modellen för Kristianstads sparbank.
Kunden var sååå nöjd att vi förmodligen har MYCKET jobb att vänta i höst, helt underbart tycker jag!!!!
Nu tycker jag väl att bloggen är uppdaterad!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0