Midsommar helg 20-22/6

Jag glömde lägga 7 sortes blommor under kudden för att drömma om prinsen, men så låg han ju i och för sig brevid... :)
MIDSOMMAR afton blev så lyckad!
Jag jobbade i och för sig 10-15 på Insight i Höllviken.
Nils var med barnen som gjorde av med sin "modell-lön" på Åhléns.
Kalle, han köpte "Guldkompassen" spel, 2 expriment och såp-bubblor till Ingrid...och ändå fick han pengar över.
Måns, kräsen som han är....han vet PRECIS vad han vill ha (som Mamma kanske...) hittade ingenting!
Nils fick nästan ett utbrott på han, men körde ändå han till Stadium, där han fick sin efterlängtade Sverige-tröja/ dricka-flaska.
Så Nils fick lägga ut, och p-kortet har jag lagt slag på (så nu har jag 3 st på åhléns, och tänker sikta in mej på en Soda-stremer).
Som sagt MIDSOMMAR blev super-trevlig.
Vi var hembjudna till Fam Nyqvist, så där var vi 8 vuxna och 10 barn.
Det var nya Vellingebor vi lärde känna, och de var såååå trevliga sååå!
Barnen som var mellan 2 och 15 år, såg vi inte röken av.
ÄNTLIGEN....får man sitta i någolunda lugn o ro och njuta av mat o vin!
SÅ TREVLIGT!
Måns spelade fotboll hela kvällen med Petter o stora killarna, Kalle lekte med sin kompis Morris, och Ingrid och Svante (radar-paret) lekte o lekte....att vi till slut undrade vart de tagit vägen igentligen!!!
Vi åt super-gott, drack vin och sen på kvällen kom killarna på att de skulle mixa och fixa drinkar, så då bjöds det på värsta goda drinkarna....men vi drack , pratade och skrattade och njöt av det trevliga sällskapet!
Vid 01.30 tiden vandrade vi hem, Ingrid o Kalle i vagnen och Måns stapplade trött brevid.
Det var länge sen vi haft det så roligt en Midsommar!!!!

MIDSOMMAR dagen tillbringade vi hemma.......
Tog det luuugnt!
På kvällen kollade jag Och Nils film, Guillos: ARN.
Sådär.....
Jag bullade upp med potatis-skruvar, cola, pollys och choklad!

Idag, Söndag har vi mest städat, jag har tvättat och struckit.
Måns och Kalle har lekt och lekt med kompisar här hemma och Ingrid hänger på både med dem och med oss.
Nu börjar 2 INTENSIVA heltids- veckor på factory.
Jag har nog aldrig längat efter en semester som i år, och det är vi väl värda!!!???
Jag bara LÄÄÄÄNGTAR efter att få umgås med barnen dag o natt i flera veckor, det ska bli så kul!
Så både Nils och jag jobbar 2 veckor till, sen har Nils semester 4 veckor och jag ca 6 veckor med lite jobb-dagar de sista 2 veckorna, men så är det!


Kommentarer
Anonym

är soda streamer ein san där apparat som fixar kolsyra i vattnet? isant fall har jag en som du kan fa, den är ny men jag har inte nagra flaskor

kram karin

2008-06-22 @ 21:53:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0