Torsdag kväll, COTE BASQUE BIARRITZ 17/7

JAHA......nu har vi hemmastadgat oss här i vårat lilla paradis, Biarritz.
Första gången jag och Nils var här var 1992, och sen dess har vi återvänt ..det är nog 7:nde gången vi är här!
Och vi ÄLSKAR DET!
För det första är det bara så genuint vackert och välbevarat.
Det finns tex inget mcdonalds....(bara i utkanten) det är både surf och lyxigt.
Rika tanter blandas med coola surfare och det är DEN stilen VI gillar.
Det roliga är oxå att vi har skapat en massa kontakter och träffat mkt folk som även de återvänder hit och som vi träffar när vi är här nere.
Och det är då alla sorters människor, precis som jag gillar!!!!
Nu tex sitter jag vid solnedgången och nedanför mej slår Atlantkustvågorna....klockan är 21.30, Måns och Nils surfar, de små sitter bakom mej i bilen solbrända efter dagens bad och sol och kollar dvd i bilen.
Vi har haft tur med vädret och har solat och badat mest.
Gått på stan och besökt våra igenkända butiker (mkt rea!) och varit i St Jean de Luz en eftermiddag.
Barnen älskar det! och på kvällarna så springer de runt på campingen och leker med alla andra barn från Frankrike, Holland och andra länder.
Bara DET är ju kul!
Ingrid fyllde som sagt 3 år igår och blev firad!
Hon fick en Corolle dock-sulky , dock-kläder och blev såååååå glad när vi sjöng.
Hon gick runt och berättade för alla att hon fyllde 3 år, hon visade upp sina 3 små fingrar!
På kvällen skulle vi gå ut o äta på ett favorit-ställe, som visade sig vara stängt, men vi köpte pizza i stället och satt på muren vid solnedgången och smaskade i oss!
Annars försöker vi ta det så lugnt vi kan, jag solar o badar och vilar på stranden.
Har redan läst ut Camilla Läckbergs Tyskungen som jag varmt kan rekommendera....nu har jag börjat på Sjöjungfrun.
Vi sover MINST 9 timmar varje natt, som stockar, och barnen sover ända till 9-9.30 på mornarna....det är så skönt.
Så jag känner mej utvilad.
Måns är superduktig på att surfa och surfar hela dagarna långa och våra surf-kompisar är väldigt imponerade!
Jodå, så på oss går det ingen nöd............


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0