Måndag 7/1

Både skola och dagis är stängt idag, så jag är ledig!
Pappa Nils jobbar sin 1:a dag, efter 2 veckors jul-ledighet (lyx).
Pojkarna var och klippte sig (trotsade Pappa som nästan tvingar sina barn ha långt hår).
Måns blev skit-snygg i sin nya frilla! (han ville prompt ha som Zlatan).
Kalles hår tunnade frisören ut, för han har verkligen fått Nils tjock fina hår-kvaliteé, det känns som vad man än gör med Kalles hår blir det aldrig 100 % snyggt!
Men nu har hon klippt honom rätt så kort (Nils kommer bli chockad), så vi förhoppningsvis kan styla till det bättre.
Jag vet att det kanske är både dyrt och onödigt att klippa barn hos frisören, men om man gör det 1-2 ggr per år kan man ju klippa till det själv emellanåt, det blir faktiskt mkt bättre då!
Ingrid, hon vill göra PRECIS som sina store-brödrar.
Igår när vi skulle på bio, gallskrek hon och ville givetvis med.
-Ninni! åka med bio, ninni bio!!!!
Inte för hon VET vad bio är, nej, utan det är väl mera det att hon vill med och göra som dem!
Idag när Måns och Kalle klippte sig, slet hon ut sina tofsar och skrek:
-Ninni! osså klippa! Ninni klippa "håjet"!
Så frisör Alexandra (vädligt pedagogisk) satte henne i stolen och kammade hennes lilla sytrådshår och klippte lite, lite........det finns ju inte sååå mkt att klippa precis.
Men Ingrid blev nöjd och lycklig!
Och hos Alexandra får man alltid saft, ballerina kex och klubba, så då är ju alla nöjda!!!

Imorgon börjar skola och dagis igen och det ska bli skönt.
Nu börjar alla rutiner och det behövs känns det som nu!

2  Roliga saker som hänt:

1. Min barndomskompis Annelie Fröding  fick sin 2:a lilla dotter precis innan jul! GRATTIS!
2. Min kompis Poonam och Joakim förlovade sig på Nyårsafton!!! GRATTIS!
......den ringen skulle jag nästan....dö för...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0