Måndag 1/12

Måns var sjuk idag. Iallafall klockan 8, så han fick stanna hemma med mej.
Jag var i och för sig på vårt lilla Tjej-möte på Björns (Veronica skrev om det, vi heter SKK, jag kom dessvärre inte ihåg vad det stod för, f´låt, pinsamt). Men som hon oxå skrev, det kan inte blir bättre start på veckan!
Måns och jag hade sen en Mys-dag hemma. Vi åkte till Höllviken och åt lunch och mycket fika på VÄRLDENS mysigaste och finaste lilla Café, det heter MÄRTHAS!
Har inte fångat "det genuina" på bilden, men det är så fint och mysigt, samtidigt snyggt och RÄTT!
Måns och jag dividerade hur man säjer/ uttalar MÄRTHA!
Måns säjer ju: -MÄÄÄÄÄRRRRRRRRRRRTA!
Och jag säjer: -MÄRTTA!
Vi kom fram till att det namnet INTE är snyggt på skånska (Måns är värsta skåningen).
Kollade lite på "Prinsar o små Sessor" som ligger brevid cafeét, det är så roligt med Måns, han gillar verkligen att gå i affärer.
Där gick han runt och tyckte till om alla de rosa grejerna/dockorna  och tyckte att jag skulle köpa typ ALLT till Ingrid.
Ikväll har vi bastat, nu bastar t.om Ingrid (förra året satt hon och var rädd för värmen och bastun och satt typ utanför med näsan tryckt mot glaset) men i år sitter hon på en handduk på golvet och tycker som VI att det är härligt!
ikväll är det Lussekatter och varm choklad i sängen.....framför Prison Break.
Igår var det framför BECK.....Kushmitea, potatisskruvar, Marabou mjölkchoklad och Otto o glassfabriken.
Hmrr...jag kan inte låta bli!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0