Häljjen 12-14/12

Fattar inte att det BARA är 9 dgr kvar till JUL....barnen räknar ner dagarna.
Helgen var INTENSIV....matcher och träningar, Nils har kört som en galning.
Jag har "bara" jobbat, på Insight, fre, lör, sön....
På Lördag kväll var vi på JUL-mingel hos Fam Sandell i skanör.
Vi startade med Vacker Lucia i Skanörs kyrka, mkt stämningsfullt och fint.
Jag är så blödig när det gäller sånt, jag blir gråtfärdig, både att det är så genuint fint och även alla minnen dyker upp,...man har ju gått ett antal Lucia-tåg i sina dagar med körer som man medverkar i, det är nästan så man kan alla stämmor fortfarande.....

Nils lite små-sur (mildt beskrivet) för att jag jobbar både Lör och Sön.
JA, jag kan INTE köra pojkarna till träningarna och matcherna nu ihelgen, men det har han vetat JÄTTELÄÄÄNGE.
Det e ett litet problem med att jobba helger (men VA FAN, jag jobbar JU!).
Tänk om jag varit ngn slags Läkare (ja, kanske lite överdriven tanke) men tror han att jag hade varit ledig på helgerna.
Ok, många andra barn har kanske andra, typ släkt o sånt som  "backar upp" om det krisar, men nu är detta VÅRT läge och antingen får barnen spela fotboll i Vellinge och åka skridskor på 10 x 10 m banan i Skanör (som kostar 25 kr gången) eller så får de spela i MFF i Malmö och MIF i Malmö.
Jag vet inte hur vi ska göra, för tänk bara i JUL på alla dessa cuper och cuper och cuper.
Ingrid, är det minsta problemet, hon bara följer med överallt och ÄÄÄLSKAR det, hon kommer säkert gifta sig med ngn Hockey-polare till brossorna.
Men problemet är att jag jobbar (inte alltid) på helgerna....JAAAAA! jag försöker GIVETVIS att jobba mest i veckorna men om man jobbar i Handeln är det som mest på JULEN och helgerna, FÖRSTÅ DETTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer
Malin

Han ska vara stolt over en sadan duktig och driven fru jobba bor man annars dor man. Vad ska ni leva av vatten och brod ?

Super fina mysig kort det ser ut som ni laddar bra dar hemma infor julen. Jag ar i sverige 20 till 27.

Borjar i Jkp och sedan vidare till Sthlm..

2008-12-16 @ 11:24:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0