Fredag 8/8

Tjoho!
Nu var det ett bra tag sen jag skrev.
Och det har varit oerhört intensivt sen dess.
Jag har varit i Visby i 4 dgr och gjort Stylist-jobb, det var superkul!
Jag och ett foto-team, bestående av Fotograf, assistent, makeup artist, kund, projektledare och 2 modeller, jobbade 10-12 timmar per dag.
På kvällarna blev vi bjudna på goda restauranger med mycket vin och drinks!
Så jag kände mej som 18 igen med festande på kvällarna och sena nätter, OJ! vad Max (gay och rolig) haft skoj!
Men visst, jag skötte mej faktiskt oxå, för jobbet blev superbra och Höst/ Vinter katalogen beräknas nog komma i September.
Visby var jag inte såååå imponerad av, faktiskt!
Jag skulle själv aldrig tex lägga min semester i Visby, superdyrt o kommersiellt.
Och inte bara det....medeltidsveckan pågick medans jag var där, och DET var ngt som jag och de övriga i teamet INTE förstod.
"Lijvare" som gick runt i medeltidskläder dag som natt, satt på krogen, satt med caffe latte, pratade i mobil....som medelstidmänniskor.
Det förstår jag mej bara INTE på.
Sen var jag totalt LIV rädd när jag flög hem, värsta stormen och hela planet gungade.
Så jag fick både prata med piloten och stewarten så de fick lugna mej , varken vin eller Max hjälpte... :)
Jaja...jag kom väl hem iallafall och Nils kom o hämtade mej på Svågertorp.
Nils och barnen hade tagit det lugnt och Nils hade lämnat Måns på MFF fotbollsläger i måndags, och han kommer hem i morgon, Lördag.
Hela veckan nu har jag jobbat med annat stylist-jobb för Sparbanken 18 26, modell och miljö och image bilder har fotats.
Så snälla Farmor och Farfar har ställt upp med att passa Ingrid och Kalle (dagis e ju stängt).
Så det har ju gått jättebra, givetvis!
Ingrid avgudar dem, och det e så kärt att se hur hon kryper i upp i stora trygga Farfar famnen, eller busar och pratar med Favorit-farmor!
Det e jag mkt glad för!!!!!
Mitt stylist-Jobb är inte riktigt klart, så jag forstätter i helgen och  i veckan.
.......men det känns redan som man kommit in i Vardagen igen, Nils har oxå börjat jobba.
Så ens sommar-semester känns väldigt avlägset!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0