Weekend

På fredagen jobbade jag på Factory och det e typ alltid hysteriskt mkt att göra.
Ingen fattar nog hur trött man är.
Nils han tror nog att jag liksom står bakom disken och "leker affär" och säjer:
-12.50 kr, tack!
Men såååå är det INTE!
Nils hämtade barnen och vi åt fredagstacos och kröp ner i sängen typ allihopa i vanligt ordning!

Lördagen, jobbade jag.
Nils bara haaaaatar det för tillfället.
Men vad ska jag göra!?
Om man NU har ett jobb så får man jobba och tyvärr...är det så i Handels.
Men visst, jag skulle oxå vilja vara ledig...om vi hade råd.
Men vi har ingen sponsor...från typ Ica maxi eller findus eller nåt.
När jag slutade hade vi allafall Familje-mys.
Åt gott och tog det lugnt.
Nils och jag kollade på gamla klassikern:
Little BIg Man.
En gammal klassiker med Dustin Hoffman som växer upp som vit indian.
Lite barndomsminnen dök upp....när jag, Ch och Ulle lekte....Little Big Man! :)

På Söndagen var jag iallafall ledig.
Måns spelade match på Limhamn, de spelade oavgjort 2-2 (obs! mot 1 år äldre killar).
Kalle VÄGRADE följa med på ytterligare en match utomhus, så jag var hemma med han.
Det var strålande väder hela dagen, så vi var ute allihopa.
Måns lekte med Petter och hans syster Frida och Kalle med Jonathan.
Nils, hans BÄSTA sida, det är att han är världens bästa LEK-Pappa!
Han samlade alla ungar och sen spelade de brännboll på världens bästa brännbollsplan.....VÅR ÄNG!
Sen gräddade jag våfflor på baksidan som alla smaskade på.
Äckligt idylliskt va!?
Nils satte sen upp vårt tennis-nät på baksidan, så där var det sen Tennis-turnering!
Farfar Ingo skulle varit med och jag tror han hade varit impad...av alla ungar som spelade för glatta livet med Pappa Nils som tennis-tränare.
Han är så duktig, min man!
Efter en heldag ute, åt Nils och jag gott och kände oss himla nöjda över en Vår...nästan För-Sommardag utomhus.
Medans våra 3 brunbrända busungar låg och sov huller om buller i  våran säng!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0