Valborgsmässoafton 2008

Jaha...hur många Valborgar har man inte festat loss!?
Tänkte mest på tonåren...busade runt i kalmar Stadspark med kompisar o sånt....roligt!
Även härliga "Madicken" Valborgmässoaftonar har man firat, med familjen vid elden....
Kinderna nästan brändes av elden och man rös (härligt) av den fina manskören som sjöng:
-Vinden rasat!
Det e ngt visst med Valborg!
Idag ska vi ialla fall ha BIG TIME Party!
12 vuxna och 14 barn....Familjerna: Wirén, Klintbergs, Timelin, Sandell och Kihlbom.
Jag har fixat o ordnat i dagarna...så det blir nog bra!
SingStars ska plockas fram...det är ju ett antal tetater-apor i sällskapet (ja, inkl mej!).
Igår letade jag vidare efter mina modeller till stylist-jobbet.
Hämtade barnen och lekte o gungade i trädgården hela eftermiddagen.
Men OJ! Vad jag har fått pollen-allergi (har aldrig haft det i hela mitt liv innan)...men nu har jag drabbats.
Jag nös, ögonen kliade och rann och näsan kliade så den var alldeles uppsvullen.
Från vårt hus till apoteket (är ungefär 150 m) nös jag 7 ggr!
Men jag fick en jättebra tablett av Anna, som hjälpte!
Måns, han har världens blåtira, i Söndags när de spelade brännboll, så fick han racket i ögat, och visst han blev lite ledssen men nu ser det jättehemskt ut!
Och hela benen är fulla av blåmärken och knäna fulla med skrapsår.
Han är ett riktigt natur-barn som slår springer, klättrar, slår sig och ja, vet inte vad.
OBS! han tycker det är lite snyggt med blåtiran....OCH han vill sååå gärna ha pollen-allergi också.
Han vill vara lite speciell, och det är man om man har typ allergi.
Ja, tänk vad man höll på själv som barn.
Jag och Bettan (min kompis) tyckte det var både snyggt och speciellt att vara HES, så vi käkade vita tavel-kritor (för då  blev man hes, hade nån sagt).
Lite halv crazy väl?.....så det är ju inte konstigt om Måns brås på mej, för det känns det som han gör med mkt!
jaja...nu ska jag fixa, laga mat och förbereda för kvällen, Nils, han HOPPAS jag kommer iallafall en kvart innan gästerna......:)


Kommentarer
titti

Hej på er unga Ingvarson! Vi här i Kalmar önskar er en glad och skön Valborg. Vill bara säga att Nils pappa kom hem efter att gästerna hade kommit någon gång ja, ja bara så Du vet... Det blir ingen match förrån jag kommer.... Kramar från farmor o farfar

2008-04-30 @ 18:29:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0