Lördag 5/4

MÅNS räknar ner sina dagar till hans 8-årsdag på Måndag.
Hans önskelista:

Underställ, till hockey   (tycker mamma är jÄTTE bra att önska sig, skulle köpt det ändå)
Nya fotbollsskor             (tycker mamma oxå är JÄTTE-bra!)
Vita tajta jeans                (helt opraktiskt på en sport-kille som slänger sig överallt men ok)
Tennisrack                       (känns oxå kul, men vet detta barn vad det kostar!??)
Bensskydd                       (oxå helt ok)
Bok, Lasse Maja och fotbollsmysteriet      (oJ! här gäller det att inhandla litteratur, smart!)
Legostarwars                   (plastigt skit som byggs i hop 1 gång och bara är DYRT)
PS2 spel NHL 08            (DYRT och eftersom man har slarviga barn används de även som frisbee eller underlägg)
Cheap Monday jeans    (är lite orolig för ens unga son blir FÖR märkesmedveten)
Lacoste gympaskor        (samma här och vaddå, vet han vad krokodilen är för ngt!?)
Understrykningspennor och pennor   (jätteroligt med kreativa saker, pennor är viktigt när man är med i elevrådet)
Build a bear björn            (kanske kul, men DYRT och det känns som han kommer slänga lilla nallen ngn stans)

Jaha.....var det allt!?   :)
Vi får väl se vad som sker på Måndag.


Idag, Lördag har jag jobbat på Factory med Ia och Christina.
Och nu är jag hemma och ska laga Kalkonbröst med klyftpotatis och ngn slags apelsin sås, tror jag det blir.
Svärföräldrarna kommer hit.
De har varit och grattat ANNA, kära Svägerska, syster och Faster ANNA fyller år idag.
Ett super-GRATTIS till en underbar människa!
Annars blir det lugnt ikväll.

Igår, Fredag var jag ledig.
Ingrid var hemma med mej, och vi handlade och hade det lugnt och skönt.
På eftermiddagen tog vi oss vår lilla tur till "Nallen på Näset, "Prinsar och små sessor" och sen till Kids & friends (ända upp i Borgeby).
Men den affären måste jag rekommendera, för den är För bra för att vara sann, med både dam och barnkläder och PRECIS alla de märken som jag gillar! Och PRECIS alla de märken som bara är sååååå dyra!
Men man kan väl inspireras lite....
Hämtade sen storebröderna.
Måns var sen med Pappa Nils på sin första Ishockeymatch, Malmö Redhawks mot...nu kommer jag inte på det.
Han var typ LYRISK när han kom hem på kvällen, på sitt bästa humör (som bara lille Måns kan vara på), berättade och var så uppspelt.
Kalle och jag låg nerbäddade i sängen och kollade Talang 2008, vi var måttligt intresserade.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0