Söndag 9/9

Igår var det en riktigt "kalmar-dag" i mina ögon.
Vi, hela familjen och farfar baxade in oss i bilen och åt lunch på Kalmar Golf-restaurang.
Är det ngt Farfar gillar, så e det att äta på Golfrestauranger.
Det e så bra mat där, säjer han, vilket stämmer.
Sen åkte in till Down-town för att byta byxor till Måns, jag köpt på H&M i Malmö.
Men det e ju alltid kul att kolla på ex. H& m ngn annan stans.
Så byxorna bytte vi (det e lite kul med Måns för han vill hänga med o kolla så det blir rätt och prova o hålla på).
Så pojkarna fick nya mörka jeans, strumpor och kalsonger.
På kvällen åt vi middag hemma hos Mamma o ralph.
Fårfiol (heter det väl) och potatis-gratäng.
Gick husesyn, för de har byggt ut hela huset och det var verkligen ur-tjusigt!
Tog det sen lugnt senare på kvällen, Nils och Ingemar kollade fotboll.
Jag låg o läste min superspännande deckare "stenhuggaren".

Idag bara regnar det....
Vi har ätit lunch och nu har Nicke kommit hit (nils g:a barndomskamrat) jag ska baka äppelpaj.
Pojkarna ska gå på eftermiddagsbio "SHREK"  med Morbror August.
Sen ikväll kommer Birgitta /svärmor hem så det är tur att vi stannar en dag till.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0