SÖNDAG 28/10


Idag fick man då tydligen sova lite längre i och med vintertid....
Längre...med barn!?
No way, det känns som om det var 100 år sen man fick en sov-morgon!
Det skulle JAG behöva.

IDAG, var det då en stor DAG för min äldsta söta, och coola son MÅNS.
De ringde från MFF (malmö FF) i Torsdags, och undrade om han ville vara "mascot" på dagens match.
Mascot innebär att de går in på planen hand i hand med ngn utav de "stora", "riktiga" spelarna!
OM HAN VILLE!?
Han kunde inte somna efter Nils frågat honom.
OJ! vad han planerat och längtat efter detta!
Först då....så  planerade han att han skulle då hålla JUNIOR i handen (för er som INTE vet, JUNIOR är MFF bäste spelare, tycker han, Brasilarnare, OCH Måns favorit!).
Vi sa att det INTE var säkert, och förberedde honom även på att han kanske skulle kunna få ha på sig Älvsborgs-kläder, (motståndar-laget).
Så Nils och han åkte in i god tid, (jag och Kalle kom efter givetvis).
Så Nils fick lämna honom, utan att veta ngt.
Så vi 3 (matilda passade Ingrid), satt spända och förväntansfulla på läktarn, långt ned för att se och fotografera.
Och när Fanfaren och "MFF-Marchen" spelades var det som hela jag RÖS.
Jag=Mamma, Måns= min son, Han= på den stora planen (som han bara kunnat drömma om).
Så kom då min lille gosse ut med Älvsborgs-kläder.....
MEN....... med JUNIOR i handen!
Oj ,vad han njöt och var glad och stolt!
(jag började nästan gråta........).
Så de fick stå på planen allihopa och man såg hur Måns kollade in dem, speciellt Juniors skor, (typiskt han).
Så nu vill han ha äppelgröna fotbollskor med guld.....
Så det var en STOR upplevelse för Måns, så det var ju jätteroligt!

Nu sitter jag och väntar och ska snart in till Malmö för hämta ännu lite gäster.
Nu kommer MALIN (min kusin som bor i London, med hennes 2 barn RAKEL 2 år och ISAK 5 mån).
www.mamma.blogg.se (hennes blogg, och den jag blivit inspirerad av).
Det ska bli sååååå kul att ses, för jag inser att vi är rätt så lika hon och jag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0