Onsdag 17/10

Jobbat på Factory hela dagen.
Åkte och hämtade barnen och åkte hem o lagade mat.
Nils och Fredde skruvade det sista på trä-räcket, så nu är det "bara" att måla det vitt!....och sakta men säkert flytta upp, Nils, jag och Ingrid.
TACK FREDDE!
Men innan han gick.....så knep jag honom med in till Ninnis rum för att böna o be att han ska bygga en liten special-byggd hylla till henne.
Hon charmar ju han sååååå!
Och jodå, det skulle han oxå fixa.
Nils, han kollar på fotboll och dricker öl.
Jag har målat klart fåtöljen, fyllt 3 svarta sop-säckar från "bygget", och gjort det fiiiiint där uppe!
Nils har ÄVEN bastat...(tyckte han kunde vänta på oss men men.....).

Jag funderade lite på HUR man får såna där VÄL-uppfostade barn.
Och med Väl-uppfostrad kanske jag menar mer såna barn som ALLTID lyssnar när man säjer till dem.
Måns tex, han är i sin egna värld, varken hör eller ser.
Han gör all i sin takt och är i sin llilla dröm-värld.
Kalle har myror i rumpan och sitter inte still, klär aldrig på sig när man ber honom på direkten, eller borstar tänderna.
Inte ens när man DRAR in honom i badrummet...gör han det, utan, när man vänder ryggen till 1 sekund!!! springer han iväg.
Ingrid, henne hade man ju RÄTT så höga tankar om , en liten tjej, snäll och tyst och tilmid.......trodde vi.....
Men hon, hon lindar ALLA runt ling-fingret, skriker i högan sky när hon inte får som hon vill....tills hon får som hon vill.
Bara detta med att äta, hur mkt har man inte trugat med de andra 2 med maten och nästan tvingat dem.
Suttit med böcker och försökt lura i dem mat.
Men när hon skjuter tallriken ifrån sig och säjer:
-Inte om....
Då kniper hon ihop munnen och vägrar...och vi ORKAR inte.
Jag skulle kanske inte vilja att de var som dresserade cirkus-hästar men LITE kunde de väl lyda!?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0