Måndag 1/10

Igår kväll fick vi paniiiik när vi insåg att vi lever i ett äckligt, stökigt och orent hem.
Allt står huller om buller och ingen ordning för fem öre, å inget orkar man heller för det e som om man går och väntar på att: ALLT BLIR BÄTTRE, BARA VI FÅR ÖVER-VÅNINGEN KLAR!
Och den blir ju aldrig klar heller...
Och för den delen e det mkt som skall fixas av oss oxå, fixa bastu-dörr, agregat, trapp-räcke-staket...(annars blir det farligt att bo där med barn), soffa (lyx), tv (lyx), inredning (jättemkt lyx).
Men mycket ändå.
Så hela förmiddagen tillbringade jag på Optimera (byggvaruhus i M-ö) för att beställa, kolla upp osv.
Hann med en vända på Ikea oxå, och jag hittade en jättemassa grejer som jag la på minnet.
Tex en soffa, för vem säjer att ikea soffor är döö-dåliga!?
Jag känner att vi varken har råd eller vill köpa en splitterny soffa för sisådär 15-20 000 kr!!!
Inte ens 10 kan jag tänka mej....
Det e för dyrt när man vill ha så mkt annat och har en massa kladdiga och "icke-hålla-rent-händerna-barn"!!!
Så jag ska bara övertala min man först att få inhandla en soffa på Ikea!!!

Sen åkte jag till stan och lämnade tillbaka lite grejs från Personal Shopper-"lanseringen".
Jodå, men typ "alla" har sett mej i tidningen iallafall.....jamen...boka då!!!
Mötte upp Svägerska Anna och Nils syster dotter Pauline som råkade befinna sig i M-ö idag.
Vi år lunch på Spot och gick sen på stan ihop tills jag hämtade barnen.
För att åka hem och äta mellis tills vi skulle iväg igen!!!

Ingrids dagis hade Grill-kväll i trädgården så dit åkte vi hela familjenoch grillade korv och hade en rätt trevlig och lite kall kväll.
Ungarna lekte iallafall och Måns hittade fotbollskompisar (såklart) på fotbollsplanen utanför, och Kalle har ju kompisar som har småsyskon på Ingrids avdelning.
Nu ikväll är jag så trött och tror bestämt att jag ska gå o lägga mej!


Kommentarer
Malin

https://www.bemz.com/
Kolla på den här länken. Nu kan du köpa en IKEA soffa utan klädsel och få den snyggt inklädd. Kanske vore något?

2007-10-02 @ 11:17:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0