HELGEN 19-21/10

SÖNDAG
Vi vaknade av en rosa soluppgång, (eftersom vi inte hunnit sätta upp rullgardiner).
Vi har fejat och fixat hela dagen.
Nils och pojkarna har åkt ishockey och jag, Sigrid och Ingrid var ute på en långpromenad.
Nu ikväll har vi ätit Söndagsmiddag tillsammans med Ingemar och Birgitta.
Och nu väntar vi på Karin och Karolina och Henrik som kommer körande från Hamburg.

LÖRDAG
Umgicks på förmiddagen, och alla ungar lekte.
Måns och Nils var på fotboll.
Sen sa Emma och Blenda hejdå till alla för att  åka tillsammans med mej in till stan.
Jag jobbade på Factory, men var ngt tröööött.....
Det var så kul att träffa Emma och Blenda.
Det var kanske 2 1/2 år sen sist, men...det kändes som det var "igår".
Lilla Blenda var så söt och väldigt social och rolig liten tjej.
När jag kom hem från factory, var mina Svärföräldrar på besök.
De hade mej ingrid Silver-cross vagn, (som stått i säkert förvar i Kalmar).
Och efter deras Italien-resa hade de med sig så fina presenter till barnen.
Måns fick ZLATAN -tröja, byxa OCH biljett  (INTER), vilken lycka!!!
Kalle, Ferrari (ÄKTA från Ferr-affären) tröja och jättefin påse.
Och Ingrid fick ett par as-coola jeans med diamanter och nitar (dolce & gabbana) inspirerade.
TACK! TACK! TACK!
På kvällen kom Sigrid ut hit, vi käkade gott, bastade och Nils, jag och Ingrid sov vår första natt i vårt nya rum, på vår nya ovan-våning.

FREDAG
Först på förmiddagen var jag på ett möte.
Åkte sen till stan, för att möta upp EMMA & BLENDA (emmas yngsta barn av 3st).
Emma är min gamla kompis från Kalmar, (vi kom underfull med att vi känt varandra i 17 1/2 år!).
Vi åt lunch tillsammans med Susanne, (oxå från Kalmar from the beginning).
Emma och Blenda följde sen med hem, för att umgås och bo över.
Ingrid och Blenda lekte så fint och rätt roligt!
Blenda är 3 år, och man märkte att Ingrid såg upp till henne, och tyckte hon var "stora-tjejen".
OCH, det märktes....att båda tjejerna har 2 store-brödrar VAR!
Rätt så tuffa och kaxiga!
Vi vuxna åt sen god mat och drack mkt vin och pratade gamla tider.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0