Torsdag 22/11

MAMMA LENAS FÖDELSEDAG!
GRATTIS MAMMA, SOM FYLLER 54 ÅR IDAG!

Idag var Måns bättre men jag tyckte det var bättre att han var hemma en dag till så han blev riktigt frisk!
Vi tog det lugnt på förmiddagen.
Jag tycker Måns e inne i en sån himla gullig och mysig period, kanske e det åldern oxå.
Iallafall är det så kul att umgås med honom, han är rolig att prata och diskutera med.
Och jag märker att han också tycker det e lite skönt att bara vara med sin mamma, SJÄLV, utan 2 småsyskon!
Han berättar verkligen ALLT för mej, och vi kan diskutera om så roliga saker.
Vid lunchtid åkte vi till stan för att jag beställt frisör tid (som jag fick avboka igår).
Men innan det så gick vi lite i affärer, och det gillar  faktiskt Måns.
Mest Stadium då förstås.
Där kan han gå i timmar och titta och klämma på både fotbollar, fotbollsskor, ishockeyhjälmar, bandy klubbor.
Och önskelistan blev lång därinne, kan ni tro.
Hos frisören fick han sitta i massage stolen medans mamma klipptes och slingades.
Sen satt typ i mitt knä och ville sitta med och lyssna och pratam med oss.
Han har SÅ STORA öron och är en liten skvaller-tant, han med. :)
Nädå, han var så duktig.

Nu ikväll åkte jag och alla ungarna ut till Nils jobb för att äntligen fota årets julkort, som vi skjutit på sen i somras.
Nu är ju alla likbleka och glåmiga men det kan ju inte hjälpas, för julkort det måste ju det bli!
Nils chef var kvar och jobbade, och HERREGUD!
Stackars han!
Där kom vi inrumlandes, Ingrid hoppande studsandes och sprang maratonrundor, Måns med fotbollar och trixade och fixade, Kalle han hade släpat med typ hockeyutrustning som promt skulle vara med!
Sen skulle vi då till det dära kortet!
Och OJ! vad vi höll på så att ALLA skulle titta i kameran, skratta och se lagom naturligt glad-söta ut!
Nils chef han bara skrattade och trodde vi var galnast av de galna.
Men det ska nog bli ett julkort 2007 också!

Nu ligger jag i sängen och skriver och imorgon kväll kommer Lillebror/morbror August hit!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0