Måndag 19/11

Värsta stor-rensningen (vore synd att skriva stor-städningen) har startat här hemma!
Skulle igentligen haft besök idag som flyttades till nästa Måndag.
Så jag tog tag i att rensa "skräp-rummet" (för er som har varit hos oss, VET!).
Jag bara ÖNSKADE att jag bodde granne med Tippen, för tänk vad smidigt att bara gå ut o slänga där.
Nu står det lite kartonger, små påsar, stor dörr och massa grejer överallt och VÄNTAR på att bli körda och slängda på Tippen.
Sen skulle jag oxå önska mej ett FETT bankkonto där man bara kunde köpa nya roliga behövliga grejer till hemmet och rummen här nere.
Och till slut önska mej en "Handy-man" som snällt körde ut till alla dessa affärer (inte ikea då OM man hade det dära feta bank-kontot, jo, kanske lite ikea, annars får jag dåligt samvete) och packade fint, körde hem med ett leende på läpparna (med lite kaffebröd med hem) och sen fixade och skruvade och spikade ihop allt!
Men men...

Måns hade kompis Petter med hem, först spelade de Fifa-07, tills de tröttnade, satte på sig fotbolls-dojjorna och sparkade fotboll på riktigt på ängen....i mörker!!!
Så de fick låna 2 fick lampor som de satte på varsit mål, jag TROR....Måns låtsades att han var ett "fotbolls-kids" på Rosengård som spelade på planen Zlatan har fixat till kidsen med strålkastare o allt!
Jag hämtade Ninni (Kalle hade följt med kompis hem).
Hon och jag fortsatte städa, hon hjälper mej så fint!
Sen kom paret för att hämta det sista av våningssängen som jag såldt.
750 kr för våningssängen som är 3-4 år gammal, helt ok, (skitbillig ikea säng).
Så nu ska jag bara smörja min man, jag menar "handy-man" att snällt åka till ikea med de 750 kronorna och köpa gäst-sängar (obs! de billigaste för 545 kr styck,....sen har vi vår gamla bäddmadrass som vi bara lägger på).
Är det inte en lysande idé!??
Nu är jag TRÖTT!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0