Helgen 23-25/11

SÖNDAG
Ännu en Hård Helg!
Fast det får man väl skylla sig själv.
Idag har jag varit stationerad i köket, känns det som.
Lagat frukost, lunch, kvällsmat och Jag och pojkarna bakade LUSSEKATTER!
Det e lika bra att vara ute i god tid, dessutom ÄLSKAR vår familj Lussekatter, så det kommer nog ett antal bak innan Jul ändå.
Agge åkte hem vid lunchtid, Tack Agge för att du kom ner och var barnvakt.
Barnen avgudar sin coola Morbror, det gör dem verkligen!
Annars har vi varit trötta, minst sagt efter gårkvällens festligheter, det var så kul!
Så det blir bara bastu och entrecote.

LÖRDAG
Idag var jag ledig, så jag fixade lite hemma.
Nils och Kalle och Måns var på ishockeyskolan, så jag och Agge umgicks hemma med lilla Ingrid.
Vid 17 hade vi lite fördrink här hemma med ett litet gäng innan vi vid kl.18 promenerade bort till Hantverksgården i Vellinge.
Där var vi inbjudna på HÖST-FEST till Nils Morbror Lars och hans familj.
Festen var riktigt bra!
Trevliga männsikor, god mat, mkt dricka och fasligt med Dans.
Det var en stor fest och alla var så glada och släppte loss och jag dansade på disco, kasedans och bugg.
Skit-kul!
Roligt att bli uppbjuden på "gammeldags" vis.
Jag hade sååå ont i fötterna när jag dansat flera timmar i sylvassa High-hills.
Så vid 02 tiden haltade jag och Nils hem.
TACK LASSE & AGNETA FÖR EN ROLIG FEST!

FREDAG
Måns var ytterligare hemma idag, han kräktes igår kväll, men jag är nästan 100 % på att det var av hostmedicinen jag gav honom, han klöktes av bara lukten.
Hur som helst var det lika bra att han umgicks med mamma denna dag oxå.
Jag hade i uppdrag att skylta Factorys jul-skyltning, så Måns fick följa med.
Men han satt hur snäll som helst på Factory med pennor, papper, tejp, häftklammer och en massa annat pyssel och hade anordnat som ett litet kontor.
Han satt och pysslade och pysslade, jag tror han tillverkade 4 styckna adventskalendrar, jättefina!
Jag sprang runt och inhandlades det som skulle, och sen höll jag på i timmar och pynta och skylta för glatta livet.
Det blev fint!
Så efter ärenden åkte vi 2 och hämtade småbarnen och hade sen en lugn fredagskväll med Tacos och idol.
Jag åkte och hämtade August som kom med tåget vid 21.00.
Barnen de blev glada och tyckte det var så kul att träffa Agge.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0