Onsdag 14/3

Jo,.... redan igår förvarnade min man mej att han kunde ta ledigt och om jag inte hade ngt för mej (vågade inte nämna ngt så simpelt som en fika med Emma-Helena), så skulle vi minsann ta ett RYCK och rensa ut hela J....a vinden på 100 m2.
Så barnen lämnades på dagis och skola (ja, annars hade det ju inte gått) och Nils var verkligen på G.
Han klagade redan på morgonen att jag inte var kvick nog ( men det skulle han få ångra, för när Jojan sätter igång så.......).
Hela J-a vinden rensades och vi slängde o slängde.
2 hela släp fylldes och kördes till Tippen.
Man fattar ju inte hur mkt man har igentligen.
Gamla kläder (från 90-talet), skor, möbler (så in i helskottas tunga, tänk er bära ner för en brandt trappa, genom hela huset och sen ut till släpet), gamla skolböcker och en massa skit helt enkelt.
Jag hittade gamla kärleksbrev.....halledujaneda......från beundrare (ja, innan Nils) så dem läste jag och skrattade och läste för Nils.
Ja, mamma Johanna var FAKTISKT uppvaktad innan Nils.
Det berättade jag för Måns och han tyckte det var så roligt OCH konstigt....
Sen fick jag läsa Nils fantastiska (mkt finare :) kärleksbrev, bara sådär så han inte behövde oroa sig!
Skämt o sido,...men tänk vad mkt brev man har.
Det roliga var att jag hittade ett gammalt brev från en kompis ifrån klassen som jag skulle öppna 2007, stod det.
Där hon beskrev oss när vi 1987 gick i 8:an och hur vi var m.m.
Jag ska ta o skicka det brevet till henne, så himla konstigt och roligt!

Nils och jag höll på HELA dagen och det var så jobbigt och tungt.
Så nu har Nils iallafall lite RO i sin själ.
Jag fortsatte sen med iallafall 1 garderob och sen tvättstugan så nu är det lite ordning iallfall.
Hämtade sen barnen och vi åt te och smörgås till kvällsmat.
Alla 3 kidsen låg sen på rad nyduschade och kollade bolibompa, det tycker de e så mysigt.
Och Nils sitter i soffan och är så glad så glad.
Och är Nils glad så blir jag glad!


Grattis ALLA MATILDOR jag känner, för idag har NI namnsdag!
Om ni var här skulle jag ge er en stor puss!


Kommentarer
malin

Åh vad duktiga ni har varit... Det är befriande för själen att slänga gammal skit..

2007-03-14 @ 23:02:55
charlotte

Härligt!! Jag vill också!! Jag tror vi får planera in en källardag...

2007-03-15 @ 10:26:22
johanna

hej!
Du är ju inte klok!
Härligt med rensardag!????
Missförstånd!!!!!
För er som trodde jag tyckte det var roligt!
hatar sånt och är inte typen som husägare...../Johanna

2007-03-15 @ 16:30:11
URL: http://www.babydream.blogg.se
charlotte

Tänkte nog mest på resultatet :) Någon annan får gärna göra det!

2007-03-16 @ 07:02:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0