Lördag 10/3

i morse vaknade min man av hjärt-klappning.
Han hade inte sovit i natt, legat och funderat på alla möjliga saker....(typiskt min man).
Huset, renovering, familjen, jobb...m.m.
Så jag fick lugna honom lite.
Jag jobbade på Factory 10-16, och övertalade Siggan passa barnen (lite svårt) så Nils kunde få lite ro i sin själ.
Han började tömma lite på vinden och sen åka till "Tippen" för att slänga.
Siggan var på lång-promenad med barnen, på lekplatsen och sen åt de lunch på "Mimmas" allihopa.
Tack Sigrid!....men hon fick en ur-snygg scarfs från Factory för besväret.
Sen sov alla barnen hemma i 2,5 timmar (de var helt slut från igår kväll).
Jag kom hem klockan 16.30 och ska nu svida om för vi ska på Middag till Fam. Sandell.
Igår hade vi som sagt "Tacos-afton" och det var kul.
Alla barnen sprang kring som yra höns men så e det ju att ha barn!
Vi vuxna åt och drack och drack och skällde på barnen emellanåt.
Nädå.....

Men för att försöka få min upp-stressade och överarbetade MAKE på bättre tankar tjatade jag på honom att han NU på sekunden skulle boka en "friskis/ kombinerad surf"-resa med sin roliga barndomskamrat Nicke.
Jag sa:
-Familjen bjuder!!!
Så nu har de bokat och alla är nöjda och glada.
Nils för att få åka och hans fru, Johanna, för att förhoppningsvis få hem en utvilad, vältränad och solbränd NILS!


Kommentarer
Anonym

Vilken fantastisk fru du är!! Känner att jag själv borde tänka lite mer så ibland....

2007-03-11 @ 13:14:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0