Fredag 16/3

USCH...jag kommer vara/ ÄR jättemörk-rädd!
Nu när Nils åker...jag kommer vara jätterädd...tycker inte om att sova utan "MAN" i huset.
Tittade på ett "mördar-program" på Discovery igårkväll.
Och fast jag VET att jag inte ska kolla (för att jag kommer bli rädd och tänka på det nu när Nils e borta) så dras man ändå till det och jag satt liksom som fastklistrad....jobbigt!

Idag åkte jag först och besiktade bilen (Volvon), det var första gången JAG besiktar bilen och det var en "upplevelse".
Där stod jag tillsammans med besiktningsmannen under bilen och kollade in skruvar o muttrar och "låtsades" intresserad...
Tack käre Gud! för att den gick igenom.
Åkte sen till Malmö för att luncha med Cissi på Bonjiuorno.
Fixade med ärenden för att sen åka och hämta....Ingrid blev det bara.
För Måns hade följt med kusinen hem och Kalle följde med Ellen hem.
Så Ingrid och jag åkte och stor-handlade.
Väl hemma städade jag toaletterna och fixade inför middagen.

Nu är Nils och hämtar Nicke (hans rese och surf-kompis) vid tåget.
När de kommer ska vi äta:
Ankbröst med Rollo Losso sallad med parmesan, avocado och grönmögelost.
Till det tänkte jag servera en päron-chutney som stått och kokat i 2 timmar.
Delikat middag va!?
Men ska man bjuda en kock (Nicke) så får man lägga "manken till".

Imorgon bitti åker de klockan 7, (Nils har inte ens packat än.....jag får väl hjälpa honom), det e väl det han väntat ut :)
Nils, Nicke, surfbrädorna och VÅGEN.
Det är väl det de vill uppleva.....känna av den dära "surf-kicken" med tidiga mornar och "the wave".
Som i "endeless summer".........jag hoppas verkligen de kommer känna sig Kelly Slater.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0