Lördag 9/6 KALASET!

Idag hade Kalle barn-kalas!
Han hade bjudit alla 02:or på dagis.
Så det var både tjejer och killar!
Som tur var var det strålande sol så vi dukade upp utomhus.
Först grillade vi korv....sen lekte vi lekar ute på ängen.
Tex. "kom alla mina kycklingar", "under hökens vingar" och "hundens ben".
Alla var så glada och gulliga.
Sen hade Kalle betsällt "kinder-ägg" tårta så jag fick "mejsla" ihop ngt sånt.
Kakor, bullar och saft.
Ingrid sprang glatt med och blev omhändertagen av flickorna och Måns var duktig store-bror.
Vad jag inte rikitgt visste var att Kalle e en sååån TJEJ-TJUSARE!
Ellens mamma ringde kvällen innan och tackade för inbjudningskortet och berättade att Ellen gått omkring och pussat kortet (där det var en bild på Karl) och sagt att det var Ellens pojkvän!
Kalle blev nerbrottad av Ellen o Hanna Bergman och såg så glad ut för det.
Där låg han och njöt av att bli totalt ner-pussad av hans flickvänner som de glatt berättade om för mej!
Så kalaset flöt på och allt gick bra.
Godispåsar innan de gick hem.
Kalle var jättenöjd själv!

Sen tog vi det jättelugnt hela eftermiddagen, jonathan stannade kvar hos Kalle och lekte och Måns följde med Jonathans storebror idolen Oliver hem.
Åt sen tacos på kvällen utomhus och där satt vi ända tills klockan 9 tills barnen som var helt kolsvarta duschades och stupade i säng.
Både Nils och jag kände oss oxå nöjda.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0