Söndag 25/2

Imorse fick Nils SOVA UT!!! Vid klockan 11.30 gick jag och barnen för att handla, då låg han fortfarande och sov.......
När jag kom hem 12.30 hade han vaknat, stackar´n.
Han är sjuk och mår illa och har legat som en klubbad säl hela dagen!!!!
Barnen har både lekt och bråkat.
Nu är det värsta 5 meters vallar på vår gata efter ploggning, så pojkarna var ute och åkte både pulka i backen och försökte sen att göra en is-grotta!, tills Kalle kom inspringande gråtande för Måns kastat en snöboll hårt på honom.

Jag själv hann sy 2 fina barn örngott, ett ljusblått till Sigrids au-pair barn Jousha i London som han ska få som TACK för att vi fick bo i deras mysiga och fina hus, GRATIS! (de var hemma i Sverige).
Det andra ljusrosa-randiga är till Nils kusins barn som kommit (barnens syssling), hon ska heta KAROLINA!
Det är verkligen KUL att sy och brodera örngott.
Jag har renbäddat i sängarna och tvättat och manglat OCH lagat Söndags-stek (försökte få Nils på andra tankar men lite Söndags-stek åkte ändå ner)....
Ingrid har skött sig själv, hon är så företagsam tycker vi.
Hon går mest omkring och sjunger, hon sjunger jätte ofta och mycket och HÖGT nuförtiden.
Och NU leker hon med dockor och klär av dem, hämtar sina blöjor och vill sätta på dem på dockan.
Sen vill hon bada dockan och slänger i den i badkaret, men eftersom det är en sån där tyg valldorf-docka känns det inte så bra!
Hon behöver verkligen en bad-docka! En från Corolle, det ska hon önska sig!!!!

En skön Söndag och man har hunnit med lite ändå.
Nu väntar en ny vecka framför oss, efter att barnen varit lediga på Sport-lov och varit insnöade.
Jag ska jobba på Factory Måndag och Tisdag, och imorgon kommer ODD MOLLY, usch det kommer bli kaos och hysteric!!!

Gå gärna in på kusin Malins blogg:
www.mamma.blogg.se
(För flera London-kort på kusiner & sysslingarna).


Kommentarer
Sigrid

Ville bara saga att jag tycker du ar en SUPERMAMMA som fixar och styr! Duktig ar vad du ar kara stora syster. Vi ses pa lordag! Kram Sigrid

2007-02-26 @ 18:19:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0