Måndag 27/8

Vardag, skola, jobb och dagis.
Nu är det allt i sin ordning igen, och vardagsbestyren väntar.
Nils e och surfar i Abbekås med kompis Peter ikväll.
Måns har lekt med kompis efter skolan, likaså Kalle.

Men jag tänkte på en sak när jag hämtade barnen, efter 8-9 veckors sommarlov, då jag varit tillsammans med ungarna varje dag, så längtar man verkligen efter dem när man hämtar dem på eftermiddagarna.
Härlig känsla när man möts av gulliga små armar omkring ens hals.
Och man verkligen kan längta efter varandra.
Kalle e störst på dagis detta året, alltså 02:orna är det, så det e sista året an går på Villa Lundia.
Ingrid är bland 4 st andra äldst på sin avdelning.
7 stycken nya små "bebisar" har börjat.
Konstigt att se henne stå och leka med andra flickor i dock-vrån, laga mat och mata dockorna och fixa.
Och Måns som blivit "etta", det e mkt viktigt med penn-skrin, pappersinklädda böcker.
herregud! Det känns inte länge sen man själv satt där och klädde in sina böcker fint.
Och hör o häpna, han e minst lika noga med att slå in böckerna lika fint i fint papper (som sin mamma var!).
Ljusblått Malmö-FF papper, och mamma har minsann fått göra en hemmagjord ettikett.

Nu har byggarna haft semester 1 vecka från bygget, men imorgon börjar dem igen.
Så kanske...om 1 månad e de klara.
Spännande.....och jag vill bara fixa och inreda!!!
Jag ligger och tänker på nätterna hur jag vill ha det, det e kul!
Jag längtar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0