Lördag kväll 4/8

Tja...så var man hemma igen.
Det känns både tråkigt och lite skönt.
Vi har haft det helt FANTASTISKT!
Och vi alla 5 e övertygade om att vi vill dit nästa sommar igen.
Vi tycker mer om att bo på Biarritz camping än på Hotell i Paris...kan jag säja.
Med såna hårda sängar och höga kuddar, jag har fortfarande nackspärr.
Tänk vi har tillbringat nästan 1 månad utomhus, både dag som natt.

PARIS är ju jättefint (som vanligt)...men med 3 lite halvtrötta barn...är det mindre intressant.
Vi bodde i Noisy le Grand (5 stationer utanför Paris).
Så vi skulle ha nära både till Disney och "stan".
Stackars Snälla Nils kusins granne Staffan fick hjälpa oss med att boka hotell (på vägen upp till Paris, nä bokat hotell hade vi då inte gjort)....
Så vi checkade väl in ca kl.21 och innan alla ungar, packning och 2 trötta föräldrar hade kommit i säng var väl kl 24.
Och nästa dag skulle vi upp vid 8 för att hinna med hela dagen på Disney land.
DISNEYLAND....var väl roligt, givetvis!
Fint och häftigt på det dära disney-viset.
För vår familj kostade det väl 200 euro att gå in och sen mat och dricka, glass o allt.
Så det e ju rätt mkt men man e ju inte på Disney varje dag heller.
Pojkarna var sååå glada och hade värsta förväntningarna!
Det var AS-mkt folk! Så vi stå i kö 1-2 timmar för varje attraktion.
Stackars Ingrid fick åka 1 och Kalle var för liten för vissa.
Men VISST vi hann krama Musse Pigg och kolla paraderna etc.
Mitt i allt får jag väl urinvägsinfektion (hade haft känningar innan) men jag bet ihop....
Men efter haft rätt så ont och kissat typ 5 ggr i timmen och uppsökt Disneys egna sjukskötare var jag tvungen att bege mej fort som tusan till ett sjukhus för att få antibiotika.
Nils och pojkarna var givetvis kvar och åkte Cars, Nemo, Pirates of Carribean m.m.m.m.
Jag fick tag på ett sjukhus efter mkt om och men och medicin.
Men jag fattar inte???
Varför får jag just urinvägsinfektion i London och Paris???
Konstigt?

Dag 2 var man ju lite mörbultad efter allt Disney så då fick vi vara lite kultiverade istället.
Paris by day!
Där gick vi o strosade runt lite,,,Eiffeltornet, supergod lunch på en god Restaurang (då Ingrid sov så vi kunde sitta o prata vi 4 ostört).
Gick på Lyxgatan vid Louis Vuitton, Gucci, Valentino m.m.
Och in med 3 galna ungar som höll på att riva stället....jag trodde Nils skulle få hjärt-snörp!
Efter vi insett att nu var faktiskt barnen TRÖTTA och totalt slut insåg vi att nu hade vi gjort Paris på vårat lilla vis.
-Vi åker hit själva nästa gång, va? sa Nils.
-E inte Paris Kärlekens stad?? Då man ska gå tätt omslingrande om varann och inte springa efter ungar som gör precis som de vill (tror dem iallafall)...

Så vi tackade för oss och sa Au revouir till Paris och Frankrike och satte oss för att köra hem till Sverige.
10, 5 timmar tog det för Nils att köra från Paris hem till Vellinge.
Tur att vi andra sov!
Så klockan 6 var vi hemma igen efter nästan 4 veckors semester i Frankrike.
Så då var det bara att gå raka vägen in till sängen och SOOOOOVA i sin egen säng.
Det var skönt att komma hem!
Barnen tyckte nog det oxå, Måns han har lekt hela eftermiddagen med sina kompisar.
Men det känns såååå länge tills nästa semester bara.


Kommentarer
Anonym

www.myspace.com/decemberdarling

2007-08-05 @ 22:45:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0