Tisdag 17/4

Så här går en HEL-DAG till på ett utav MINA Stylist-jobb!

Åkte iväg redan vid 08.15 då den trevliga modellen Elisabet kom hit, så vi gemensamt åkte i min bil.
Första stoppet var Svågertorp där vi mötte upp Lasse och packade över ALLA grejer...typ 4 ikea-påsar med kläder, skor m.m.
Upp till "Dunkers" (konsthall) i Helsingborg...där vi fotade första bilden....(glömde skriva att vi fiskade upp den danska modellen Rasmus vid knutpunkten).
Ett mordernt par som studerar modern konst på olika konstiga vis.
Efter denna lilla första foto-session åkte vi vidare ner till Malmö för nästa stopp: Hotel Savoy där vi gratis och positivt fick låna den nyrenoverade rummet för nästa bild.
Typ det mode-riktiga och trendiga paret som varit på shopping tur med hjälp av Skåne-trafiken, som skulle ligga "ut-schasade" med 100 shopping-påsar i hotellsängarna (obs! med kläderna på).
Folk från Reklam-byrån kom förbi för att studera vårat intensiva jobb.
Och de hittade rätt rum med hjälp av våra skratt-anfall som vi inte kunde stoppa.
Paret skulle nämligen ligga och njuta av att få vila efter shoppingen och Lasse bad dem blunda och leende säja njutbart:
-Åååååååh!
Så de som gick förbi vårt rum måste undrat!?
Efter 2:a foto-shoten....åkte vi till Svågertorp igen för att ta Skåne-trafiken-tåget till Copenhagen!
Nästa foto.....par som sitter med shopping-påsar brevid varandra och skrattar.
Vill bara påpeka att det ska fixas kläd-byten och eventuella frisyr-byten mellan varje "Shot"!
VÄL framme i Köpenhamn tog vi taxi till det berömda "Smörrebröd-stället!
"SLOTSKAELLARDEN" (Slottskällaren) med den berömda Gitte Kik som ägarinna.
En typisk super-cool, nästan kitschig liten instängd, rökig och mysig smörrebröd-place.
Där fick vi beställa smörrebröd tills vi kräktes......alla slags sill-mackor i olika konställationer, gravad hälleflundra-macka, oxbringa med bla bla....macka.
Där Åt vi som sagt och tog en klassisk dansk öl till "maden".
Där fotade vi ännu en bild ett par som äter och har det nice på typiskt "danskt vis".
Vill bara tillägga att denna Restaurang är att rekommendera!!!
Prins Henrik av Danmark brukar besöka den...det såg vi bild på.

Så sista bilderna:
Vi köpte nog kanske 15 pölse (korv på danska) för att modellerna mitt på ströget skulle äta från varsin ende och tillsammans på olika sätt smälla i sig dessa MITT på STRÖGET!
(OBS! vill bara påpeka att vissa ideér är faktiskt INTE! utan kunden eller byrån...ok sen kan Lasse och jag gå igång med att hitta på egna situationer....men vi måste "följa reglerna" lite).
Jag beställde RÅA pölser för att de skulle se riktigt RÖDA ut!.
Sista bilden gjorde vi på ett mysigt café på ett utav Köpenhamns mysigaste bak-gator, utomhus!
Där de skulle sitta efter en dag och natt med hjälp av Skåne-trafiken....... njuta av en espresso eller caffelatte.
Vi satt sen och fikade och pratade allihopa och sen sa vi farvel till Rasmus (efter en dags "låtats-snack" på danska......vi försökte iallafall....och OJ vad han skrattade).
Sen tog vi tåget tillbaka till Svågertorp och jag skjutsade Elisabet hem till Skegrie.
Jag själv var nog inte hemma förrän vid 19.30 tiden och då kom den gladaste och skrattigaste lilla flicka springande i min famn.
Jag hann säja godnatt till mina älskade pojkar och sen tog jag det oxå lugnt!

Så,... så.....kan en dag på jobbet se ut!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0