Lördag 31/3

Igår jobbade jag på Factory hela dagen, det var Lång-Lördag så vi hade öppet till klockan 17.
Nils var hemma i trädgården med barnen.
Han klippte ner träden i trädgården och sen "lejde" han områdets ungar till att hjälpa honom plocka upp alla pinnar som de sen la i en hög.
Måns och hans klass-kompisar jobbade hårt, speciellt hans lilla favorit-klasskompis tjej ELLA (som liknar Annika i Pippi Långstrump).
Som belöning hade han glass-kiosk hemma genom ett fönster, så det var ju poppis.
Ingrid hade suttit konstant på gunngan på baksidan.....och när jag såg hur högt hon gungade så fick jag hjärt-snörp.
Och när jag kom hem så var ungarna såååå skitiga och kolsvarta och helt bruna i ansiktet!

Igentligen skulle vi på middag till Fam. Stendahl men lille Hugo hade blivit sjuk så vi blev istället hembjudna till Nils kusin och stora family på Grill.
Det var jätte-trevligt och gott och alla ungar lekte o sprang omkring.
Barnen spionerade utomhus i mörkret och lekte detektiver, sen somnade de lite här och var av utmattning efter en hel dags ute-lek och sen fest hos sysslingarna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0