Fredag 6/4

LÅÅÅÅNG-FREDAG!
Och hela familjen ledig!
Vi låg i sängen allihopa tills 10-tiden.
Måns har lekt med Petter hela dagen.
Jag och Nils efter mkt OM & MEN.....så skurade vi hela trä-däcket.
Ytterligare vuxen-poäng och typiskt "hus-ägar-måsten"....vilket jag hatar!
Jag låg på knä med skurborste och gulsåpa och Nils med en halvdålig högtryckstvätt.
Och eftersom jag redan var inne på skurning så fortsatte jag inne i huset med istället vitsåpa på vardagsrum och köksgolv.
Ingrid har hjälpt pappa HELA dagen och varit ute och sovit ute.

Vid 18-tiden kom Farmor och Farfar förbi, de är som sagt nere i Skåne nu.
Barnen fick påsk-ägg och hoppade runt och var glada.
Kalle fick fina "meckar-handskar" i sitt påsk-ägg, Ingrid hårspänne som hon genast satte på huvudet och Måns micro-stars.
Vi vuxna åt ngn slags kyckling-filé på ruccola sallad och vitlöksbröd och färsk-ost inlindade parmaskinka.
Det till det avnjöts en gott vin som vi fick.

Måns är som sagt lite "pirrig" inför morgon-dagen och tycker det ska bli JÄTTE-roligt att fylla 7 år!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0