Söndag 8/10

Idag e jag så trööööött.....
Men vi har haft det trevligt iallafall, igår kväll var vi hembjudna till Fam.Nykvist (Karin, Kalle, Frida, Petter och lille Svante).
Det var verkligen jätteroligt!!! Några nyfunna vänner som jag hoppas vi kommer fortsätta att ha kul med  :) 
Vi åt gott och drack hmr....väldans mycket (Barolo-gott-vin och champagne som gjorde susen sådär tolv på natten)....
Maten var "Italien-style" och vi blev bjudna på den godaste pannacotta jag ätit, (passionsfrukt till o med).
Hörde att Kalle själv hade stått o GRÖPT ur en sisådär 20 passionsfrukter, silat ifrån kärnorna, ja, ni förstår själva att de var gjorda med absoluta omsorg.
Barnen lekte och hade det kul och vi vuxna var "vuxniga" och satt o pratade och skrattade.
Vi gick hem (o det var nog första gången någonsin, vi kunnat GÅ hem från en middag).
Tack! Karin o Kalle! Vi gillar er skarpt!!!

Idag fick JAG sovmorgon (tack käre man) och blev väckt 10.30!!!
Vår Kalle skulle på kalas istan på "Andys lekhus" så hela familjen "rantade" med och vi andra familjemedlemmarna fördrev tiden på det super"exklusiva-familjära" köpcentrat: MOBILIA.
Jajaja....Nils fick iallafall inhandlat ett par snygga jeans (diesel) efter div.provningar och svett-attacker i provrummet!!!
Måns fick fotbollsbyxor (långa i bävernylon på Stadium), bra tips! faktiskt!
Eftersom vi har en pojk som spelar fotboll VARJE dag och kanske byter jeans (jag överdriver inte men) 3
 ggr om dan, och ALLA jeansen är gröna och håliga.
Så det var nog ett bra köp (149:-), han tyckte själv de var JÄÄÄttesnygga!!!

Väl hemma lagade jag värsta ROSTAS i ugn med mjölpotatis och kantareller och rödvinsås, det var gott!!!
Fast köttet blev lite...för över stekt så vi fick tugga o tugga (-nästan som "tuggumi-kött"! sa Kalle), ok jag håller med fast jag blev sur när han sa det o alla skrattade....
Nu sover alla barn och jag säjer bara:
-Sängen!!! -HERE I COME!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0