Söndag 22/10 Kväll

Idag har vi gjort lite allt möjligt!
Vi e så trötta, men Kalle var på kalas hos en dagis-kompis och Nils fotade Måns och Karolina (kusin) till Moltex, jättegullig bild.
Nils, Måns och Ingemar (farfar) åkte in och kollade på MFF-match (2-2) och Karin o co var lite varstans.
Jag o mina 2 minsta åkte o fixade lite b.la till Moltex.....
Lagade Söndagstek och äppelpaj och bjöd Karin o barnen o svärföräldrarna på (jätte-gott! tycker jag själv).
Kusinerna har lekt o haft det skoj (speciellt Måns o Karolina).
Och imorgon åker de hem till Hamburg.
Det har varit j-kul att ha dem här!!!!!!!!!
Nu måste jag nog gå o lägga mej för jag vet att en intensiv vecka väntar...
Guten Nacht!


Kommentarer
Cissi

Hej! Vore intressant att höra hur de hamburg-boende kusinerna klarar svenskan och kontakt med såväl kussar som faster o farbror. (Är deras pappa tysk?) de går väl på Kindrgarten o i tysk skola vid det här laget o talar knappast svenska enbart hemma med svenska morsan?
/Cissi

2006-10-24 @ 19:42:41
johanna

hej!
Karin (nils syster) pratar BARA svenska med barnen!
Och vi förstår dem oxå.
Deras pappa e tysk o pratar tyska.
De går både i skola o på kindergarten o där pratar de tyska.
Men de e rätt ofta här och NÄR de e i sverige stannar de ett par dgr och veckor på sommaren så de får öva upp svenskan!

2006-10-24 @ 19:49:46
URL: http://babydream.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0