Onsdag 25/10

Idag har vi fotat i Malmö hela dagen o det har varit JÄTTEROLIGT!!!!
Vi började med att åka ut till Moltex för att packa hela bilen full med grejer.
IZAKHA KOI (hippa Sushi-restaurangen i M-Ö), började vi med.
Där fotade vi "uppdukning" med tabletter och servetter, Sushi, Sake o all japansk porslin o hela köret!
Det började så bra o vi blev så nöjda över oss själv att vi tänkte.......hur ska denna dag fortsätta?
Lunch på KOI, en himla god YAKISOBA (entrecote med stekta nudlar) åt vi.
Vårt nästa mål var HOTEL SAVOY i M-Ö, på:  "CAFE LE FIL DU RASOIR" (restaurangen på Savoy).
Där e det bara SÅÅÅÅÅÅ snyggt! 
Ett riktigt Franskt Brasserie känns det som. Där dukade vi upp ett 12-manna dukning i Linne som oxå blev så snyggt! Tog en massa detalj-bilder därefter!
Vi 3 klappade oss på axeln efteråt och tyckte vi varit så duktiga o kreativa,.....(får väl se hur det blir i katalogen sen).

Nils o jag åkte tillsammans o hämtade barnen, Måns hade haft Halloween-fest på skolan och spelat fotboll så han fått byta kläder (pga av ngn slags LER-SÖRJA som var över alla hans kläder).
Den pojken....han ser ut som en "gräsfläcks-ler-gegga-sand" insmord 6-åring VARJE DAG!
Hans inneskor på Fritids e redan totalt utslitna efter 1 1/2 månad där.
Köpte nya idag och expediten hade då inte sett ngt liknade när jag försökte reklamera hans gamla!!!!
(det gick inte).
-har du tvättat dem?
-har han gått i lera? sand? 
-har han kanske klippt i dem?
Han brås på mej, jag kladdar och spiller och sliter på skor ngt otroligt ( det e kanske därför jag har så många skor!!!???? :)

Ikväll har vi ätit Kyckling i mushroom-pepper sauce och ris.
Ingrids nya sysselsättning är att städa, hon river av små pappersbitar, tar fram golv-moppen och ska städa!!!
Eller så dukar hon fram, dukar av med sin lilla servis...
Hon e väldigt företagsam o påhittig!
Hoppas hon blir som sin mamma!.......säjer Nils.

IKVÄLL!!!! jag lovar....jag ska lägga mej snart!!!
TACK! Nils kära kusin Christina, du är så snäll o jag lovar jag ska säja ifrån om vi behöver hjälp.
Gud! vad jag lät deppig när jag läste vad jag skrivit igår, men så kan det vara ibland.......


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0