Måndag 23/10

MONDAY.....
Idag har jag jobbat på Moltex ute i Svedala. Nils och designern Emma oxå.
Vi fotade "pås-lakan" miljöer i studio och tja....det blev nog bra...
Vi var alla väldigt trötta och skrattiga och gick bara o längtade till lunchen.
Jag smällde i mej en lövbiff, pommes och bea-sås på Intermezzo (Svedalas jet-set-lunch-Restaurang!? :).
Jobbade hela dagen och körde som en "galning" för att hämta barnen...säkert senast av alla.
OCH i Östra Grevie blev jag då stoppade av polisen.....
Visade snabbt upp körkortet och halade upp telefonen för att ringa dagis för att säja att jag förmodligen skulle komma ännu senare....
Polisen tittade snällt på mej när jag förklarade mej hafsigt att jag kört "lite" snabbt för jag skulle hämta barn...
-jaja...kör du o hämta dina barn! Men kom ihåg att det e höga böter nu och du kör med blankslitna däck!
Jag drog en lättnandes suck o hämtade mina 3 barn!
De var för övrigt väldigt glada o pigga trots en lång dag.
Lagade Spagetti o Köttfärssås och Nils spelade bandy på trädäcket med pojkarna.

Tack Frida! för värmande ord!!! Det behövde jag verkligen.
Menar du verkligen det, tänk ...man ser inte sig så.
 Jag blev så glad för lite uppmuntran, det e inte ofta man får höra det.
Och appropå städerska som både du o Cicci tyckte jag behövde.....jodå jag kanske skulle ha det, (om man har råd).
Men jag skulle allra helst vilja ha ngn som hjälpte mej med lite av varje nu när det e så stressigt!
Med att hämta barn och kanske laga ngn kvällsmat och kanske bara va!
Finns det på Internet???

Och CICCI och alla andra....
Adressen till "Blå Ballon" (super-braiga secondhand affären i K-hamn) ligger på VIBORGGADE 2.
En tvärgata till ÖSTERBROGADE.
Vi hoppade av 2 stationer efter Copenhagen-huvudbahngården.
Sen var det en bra bit ner....men det låg väldigt trevliga småbutiker på vägen.
Typ. LYSGAARD-FREOLI, och små barnskoaffärer med de bedårande barnskorna "Angulus" m.m.
OBS! affären e stängd på Lördagar (det vara bara Vi som tvingade in oss för ägarinnan råkade vara där).
Det var inte billiga- billig-affären utan ok men.....Ticket to Heaven fanns det i massor.
Jenny! Kom ner!!!

Ikväll, sent kommer ANNA (min snälla svägerska) som varit i ROM.
Kram kram




Kommentarer
Cissi

Blå ballon, kanoon , tack! jag omdirigerar svärmor till att lägga besöket på en vardag. Nemas problemas eller vad tror ni? :)

2006-10-23 @ 22:09:19
Malin Ahlin

Det där du vill ha kallas Aupair tror jag, dom städar mycket lagar mat och passar lite barn.... Jag kan nog importera nån lagom ful engelska till dig. Kram på dig min goa super fixiga kusin.

2006-10-23 @ 22:31:49
URL: http://mamma.blogg.se/
Cissi

helt uppjagad vid tanken på möjligt Blå ballon-besök.Måate veta hur man betalar. tar det kort????
Ciao

PS Dyu behöver en hederlig gammaldags hushållerska alt aupair (fast egentlgien ska väl aupairer slippa städa och sådant eftersom de har rätt att gå i skola på dagarna.), det har vi ju alla enats om, men ta det lite take it easy nu och invänta nya regler om skattebefrielse för hushållsnära tjänster. Det stundar härliga tider!

2006-10-24 @ 13:33:00
johanna

Hej!
nej, de tar inte kort men....det fanns en automat vid mcdonalds, j-nära affären.
Och ja....hjälp hade behövts.
Men vi är inte bortskämda på den fronten precis så bara lite hjälp hade varit guld värd.
Får se hur hur det blir o hur mkt man pallar med innan o OM man går in i väggen.
Alla tjatar:-jobba inte för mkt!
men hur ska man inte kunna det, Om man har ett jobb o tagit på sig det måste man ju slutföra det osv.
Och det e ju inte särklidt smart att ifrågasätta jobbet när man e mitt i det.
jaja.....jag känner mej bara deppig just nu!
Kram kompis!

2006-10-24 @ 19:45:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0