Torsdag 30/11

Idag åt jag frukost-lunch med en ur-trevlig och rolig väninna Cissi.
Det gör vi om snart, hoppas jag.
Gick förbi Factory för att skriva och måla "juligt" på deras skyltfönster.
Hämtade barnen, Måns hade kompis med hem.
De lekte "Ninja-turtles som åt Super-mega-pizzor" och sprang runt i huset.

Nu står snart JULEN och stampar bakom dörren hos Fam. Ingvarson.
I kväll har vi bakat LUSSEKATTER (blir nog 2-3 omgångar till innan jul kan jag tänka).
Det blev många, gyllen-gula och fina.
Även bajskorvar och små gula snoppar modellerades i saffrans-degen....
Vi har börjat jul-pynta så smått och pojkarna har fått en el-ljusslinga som det sitter små tomte-nissar på.
Måns tycker den ska sitta i fönstret och han undrar om de ska "vaka" över dem och se till så de sköter sig innnan jul så de får många julklappar!!!
Jag har även köpt doft-ljus som luktar apelsin-kanel så det känns extra juligt.

Vi åt Kyckling, mozzarella och tomatsallad och barnen fick även potatiskroketter.
Ingrid (som börjat äta som en...) vräkte i sig 14 styckna potatiskroketter.
Efter maten fikade vi med lussebullarna och julmust, då tryckte hon i sig 2 lussekatter och välling på det...
Hoppas hon sover i natt!
Nu måste jag kolla Söderlund-Bie.....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0