Torsdag 16/11

Moltex för HELA slanten...
Nu e det väl på slut-tampen....inte!
Nu e det att färg-stämma ALLA 1000 kuddar i koncept-hyllor för katalogen OCH mässorna...
Det e faktiskt jätte-slit! Och styla till det så det ser snyggt o prydligt ut!
Men e man en favorit så e man!!!! 
Hade med mej lunch (jättetråkigt- äckligt).
Hämtade barnen (typ senast)... och Måns som följt med hem till Petter.
Till kvällsmat ät vi färskt bröd (mimmas) och drack varm choklad.

Tack! Annelie för uppmuntrande kommentar!!!!
Och Malin...min eviga blogg-supporter!
Jag ska ringa dej när du e i Sverige nu...Om du har "vägarna förbi", HÄLSA PÅ!!!

 Recept (som jag fått förfrågan på).
"fettig och alla-vill-äta upp-sista-slafset"-efterrätt:
# typ kanske 600-750 gram jordgubbar (kan använda frysta).
# cirka 3 mellan-toblerone (helst vit för syns skull), hacka grovt och lägg över jordgubbarna.
# En halv påse eller lite mer "kramade" maränger som lägges överst.
In i ugnen i ugnsfast form i kanske 150 grader, typ 15-20 minuter.
Du ser på marängerna och kolla så att chokladen smät och att  jordgubbarna inte e kalla. 
Servera med vanlijglass och jag LOVAR...ALLLT äts upp!

Pojkarna och Nils har kommit in i ngn slags PS2-period. De e helt besatta och i spetsen är NILS!
Ingrid dricker sin välling och lägger sig snällt i sin EGNA säng, OCH sover hela natten, jätteduktigt!
Nu ska jag se: Söderlund-Bie, jätte-trevligt tv-program.


Kommentarer
Cissi

tack för smarrigt recept. låter som en extra söt och god Gino. härligt. Ska testa till helgen. (perfekt, ar faktiskt vit toblerone hemma. )

2006-11-16 @ 22:32:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0