Tisdag 7/11

...Efter en natt, eller...efter en FRUKTANSVÄRD natt började denna dag.
JAG, mitt i natten (efter "agerat" napp åt min dotter) beslöt mej för att SLUTA amma....
Jag kände att nu var det faktiskt nog....har inte sovit en hel natt på kanske 2 år, e totalt förstörd av trötthet...och hon bara gnäller så fort jag drar undan bröstet i smyg på natten. HELA nätterna.!!!!
Hon skrek i 50 MINUTER!!!!! 
Oavbrutet...Nils försökte ändå säja snälla saker, klappa henne och säja Gonatt 1000 ggr.
Hon STOD upp i sängen och "skakade galler" och skrek:
-MAAAAAMMA, MAAAMMA! i 50 Minuter!!! (första gången alltså klockan 03.23).
Sen vaknade hon 2 ggr till efter det och skrek då oxå.
Jag och de övriga 3 familjemedlemarna steg då upp denna morgon med tunga steg.
ALLA var trötta och hade hört "monstret" vrålskrika!
Prinsessan själv strålade och sken som en sol och trippade runt i huset med trevligt morgon humör.
Fortsättning följer..........

Som tur var hade jag "ledig"dag (om man nu kan ha det).
Jag och Ingrid promenerade bort till Karin.
Där fick Ingrid leka med SVANTE, OTTO och HILMA, (Elisabeth var oxå där).
Efter god fika och snack körde jag och Ingrid iväg och skulle fixa mercedes-fläkt (no-where i Rosengård).
Det lyckades!!! Så nu har vi fläkt i mercedesen.
Sen hämtade vi upp vinterdäck i ngt industri-område där jag aldrig varit.
Det lyckades oxå!!!
Sen...hämtade vi store-bröderna o handlade.
Nils kom sent!
Vi åt Tagliatelle i lax och limesås, jättegott!
Kvällen har jag tillbringat med att plocka......(undan).
Och snart väntar väl mej en "mardrömsnatt" igen.
Tänk om hon får "men" för livet.......



Kommentarer
Malin Ahlin

3 nätter tror jag att det tar du har ju gjort det förrut det är bara att stå på dig och vara hård jag vet svårt. Men så stora barn kan faktiskt sova en hel natt utan mat och jag lovar hon kommer äta bättre på dagarn nu när du slutar. Jag märker direkt på Rakel att hon äter mindre när hon håller på och äter välling på natten. Stor kram jag tännker på dig och skickar dig styrke kramar för natten.

2006-11-07 @ 20:53:27
URL: http://mamma.blogg.se/
Cissi

Styrkekramar även härifrån. Du VET ju att det kommer gå vägen, men jag förstår att det känns vidrigt just nu. Kan du bo borta? I natt är det väl för sent men kanske i morgon kväll? det underlättar ju att slippa höra vrålen... (Och att få sova!)
Lycka till!

2006-11-07 @ 22:20:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0