Onsdag 22/11

Mamma Lena fyller 53 år idag!!!!
Jätte-Grattis till dej och hoppas du får en fin dag och kväll.
Vi syns snart så vi kan fira dig!!!
Läste faktiskt gamla tal ifrån vårat bröllop..och läste givetvis ditt!
Jag skrattade gott när jag läste om din uppfostran av mej på 70-talet då man skulle vara en samhällsmedveten förälder (ni då) och JAG uppfostrades i snickar-jeans, sandaler och pott-klippt frisyr.
Leksaker utgjordes av träjärnväg, BILAR, sparsamt med lego och EVENTUELLT ngn enkel tygdocka!!!!
Ja, lilla mamma, av mej blev det en ROSA-GLITTER-LYX-ULTRA -TJEJJIG HA-GALEN JOJAN!!!
Men det skojar vi ofta om! Man gör kanske lite revolt....stackars Ingrid (som kommer göra revolt som punkare).

Idag e Ingrid sjuk (fortfarande)...men vi har bara varit hemma o gosat.
Fixat lite och sytt.
Ingrid har vägrat att sova så hon har mest "klistrat" sig fast vid sin mammi!!
OJ OJ!!! vad hon är mammig för tillfället!
Men OM jag inte e hemma, då går det så bra med pappa minsann...
Hon e smart, Lillan!
Pratat med svägerskan Karin (tack för trevlig pratstund typ 2 timmar)....
Hämtat storebröderna tidigare.

Nils kom hem vid 8, stackarn!
Han jobbar ihjäl sig.
Han är så duktig och kämpar!!!
Jag önskar att jag hade JÄTTE-mkt pengar så jag kunde ge honom ngt fint, när han är SÅÅÅ duktig och jobbar och sliter...
Jag menar att vara hemma med sjukt barn e ju rätt slappt!
Lagat spagetti Carbonara.
Pojkarna väntade tills idolen PAPPA kom hem så de kunde överrösa honom med frågor och kivas om vem som ska sitta i hans knä osv.....
Ingrid sov sen länge gott i sin säng, (upptäckte ikväll att hon har 2 nya tänder långt bak på väg...kanske därför hon e så förkyld o mammig, lilla gumman).
Nu är det GLASS-time och DAM-time,...SO LONG!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0