Måndag 20/11

Måns hade ont i örat igårkväll, så han fick sova hos oss!!! Det tyckte han var jättemysigt.
Vi bestämde att han skulle få vara "sjuk" idag, när morgonen kom var lillebror oxå "sjuk"...
-jag e jättevarm! sa han, så då fick han oxå vara hemma, och lillasyster orkade vi inte köra till dagis så det slutade med att vi var hemma allihopa!
Men det var jätteskönt med en "slappedag".....verkligen.
På eftermiddagen kom faster Anna tillbaks efter lite jobb och vi åt kvällsmat ihop, Pasta o köttfärsås.
Trevligt!!!

På vårat dagis så e det en tradition att baka en varsin STOR peppar-kaka till ens barn ( i mitt fall 2).
Och denna kväll e lite helig!
Man bakar, fixar o trixar med glasyr, godis och massa annat fint på pepparkakorna.
Dricker glögg, lyssnar på jul-musik, äter lite godis och "tjattrar".
Alla går in för detta och gör väldans tjusiga peppar-kakor som sen omsorgsfullt slås in i celofan och paketerars  fint och hängs upp.
Sen e det lotteri, så i December får 1-2 barn ta hem just SIN pepparkaka och är jättestolt!
Trots att mamman eller pappan kanske klantat sig och gjort en konstig Nalle fast barnet kanske tror det e en farlig vampyr eller nåt.
Vilket fall...det e himla skoj och mamman (jag) uppskattar det JÄTTE mkt!!!
Ingrid fick ett hjärta och Karl en Koalabjörn, hoppas de tycker sin mamma har gjort fina pepparkakor.
Nu är jag jätte-trött, pepparkaksbakandet och allt "tjattrandet" tar verkligen musten ur en........ :)


Kommentarer
Anneli

Hej! Vilken fin sida du har här. Tack för allt positivt tjatter i går kväll. Det hjälpte. Jag skall sluta gnälla och försöka tänka positivt.
Hoppas vi ses den 3:e dec.

Kram Anneli

2006-11-21 @ 13:08:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0