Fredag 3/11

Nu börjar mitt liv bli lugnare.....(så till alla er som varit lite oroliga, det kommer det bli bättre).

Idag efter jag GÅTT till dagis med vagnar o cyklar, (bilen e fortfarande sönder) åkte jag bussen till stan.
Hade möte med Moltex-Emma på Espresso House (latte o scones) om fortsatt katalog-fotografering.
Vi kollade in de locations jag hittat, o det blir nog bra.
Sen stötte jag på Charlotte o Elvira (CH, barndomsvän, Elvira dotter 1,5 år). Gick o käkade lunch med dem och Susann o Gustav (oxå gammal kalmar-bo och Gustav =bebis) på Normans Deli (vårrullar med nudlar).

Efter lite ärenden tog jag bussen hem o hämtade barnen (det var väl bara dem o 2 till på hela dagis).
Nils hämtade upp Måns till MFF-träning.
Barnen fick välja kvällsmat, Kalle valde varmkorv och Måns valde hamburgare, så det fick dem!
(usch, nu får jag dåligt samvete, när jag tänker på att jag borde vara mera "eko-mamma" som duktiga Charlotte).
Men e man uppfostrad med: 
ICKE OBOY, ICKE START/KALASPUFFAR, ICKE OHOY, ICKE VITT BRÖD, ICKE SAFT m.m. Listan görs lång...., så bara VET  jag hur mkt jag längtade efter sånt när jag var liten......hela mitt vuxna liv så har jag vräkt i Start, ohoy, oboy, vitt bröd o allt sånt jag INTE fick äta som barn.....

Sen bjöd jag på super-delikat måltid (tillägnad min underbara, snälla, snygga, duktiga och fantastiska man Nils).
Bergtunga, trattkantareller och potatispuré med sockerärtor och gott vin!
Efter det åt vi goda ostar.
Kalle somnade tidigt, han skulle bara "vila" i sin säng, sa han.
Måns fick vara uppe med oss och satt uppe o åt glass o popcorn och pratade och var så förståndigt Stor!
Härligt med fredagkväll..........


Kommentarer
charlotte

Eko-mamman rapporterar: Fredagsmiddag - fryst pizza från ICA...

Kul att se dig igår!
Kram, kram

2006-11-04 @ 09:47:50
jojan

VA?
E det sant?
Skönt att höra...
När kommer ni hit?
Kram Johanna

2006-11-05 @ 20:17:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0