Juni it´s The New December Stress! fredag 14 Juni 2013

Juni ÄR verkligen den nya "Jul-December-Stress-Månaden".
Jag har legat i så in i helskotta.
Betat av listor på kvällar och planerat i mitt huvud på nätterna...nästan och haft sååå mkt att fixa och beta av liksom.
GRRRRR......!
Och som toppen på allt har jag haft 2 ögoninflammationer eller infektioner eller vad det varit!
Men varit hos läkaren 2 ggr, både i Göteborg o i Malmö, så det löser sig, det gör det ju alltid.
NU...äntligen har lugnet lagt sig någolunda.
Nu ska man bara underhålla barnen på deras helt överdrivet lååånga sommarlov, medans man jobbar och sliter.
Måns, han är ju rätt så företagsam, så han kom på ideén att åka till Kalmar igår.
Packade väskan själv, åkte bussen in till stan...jo, jag mötte upp han och satte han på tåget med lunch o allt.
Han kom på att han ville fira Anton som tog studenten och träffa Farmor, Farfar, Mormor och alla andra.
Bra gjort!
 
Nu har det varit avslutning!
Och det är ju alltid härligt och stämningsfullt.
Tyvärr....har vår skola inte avslutningen i kyrka (pga 1000 anledningar säkert). Det blir aldrig lika mysigt med "Den blomstertid....." i en gympa sal...
Men avslutningen flöt på.
Sen är det ju alltid svårt att klona sig på 3 ställen + fritids...
Så detta året fick Ingrid avstå från Föräldrar-support, hon har ju mååånga år kvar.
Jag gick med Måns klass och Måns avtackades och hans lärare MARIE, (som vi älskar)  hade ju såklart fixat och donat så fint med gåvor och personliga brev i varsina Frisbees, som lästes upp.
Det var rörande och väldigt fint!
Nils hängde med Karl.
Sen var ju Mamman tvungen att fika i traditionell ordning på Fritids med Ingrid och dessa Fantastiska pedagoger....där fikade jag med fröknarna tills jag var sist kvar och princip blev utkörd :)
Ja, som det ska va!
 
Nu är det FRIDAY! Och vi har gjort hemma gjord pizza, for the first Time.
Ingrid har sleep over med Isabella och nu går  denna trööööötta Mamman i säng.
GO NATT!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0