Trettondagen Söndag 6/1

Det där med att städa ut JULEN....
Det tog mig på orden...
För idag har jag städat ut J U L E N.......i 5 timmar typ.
Och nu är det så städat o fint och sådär "krispigt" vitt igen  :) :) :)
Och vad tomt det blev, och så fräscht det blev.
Men.....det gula mysiga ljuset och allt som glittrar och all "mys-rekvisita" är ju borta.
Och det är saknat och kommer saknas ngr dagar framöver...
 
Vi hade en VÄLDANS mysig Kalkon Middag med Mamma, syster Matilda, Kettil och Vivi.
Så roligt vi har och galet.
Det känns som en tjej middag med skratt, snack o galna grejer.
Nils och Kettil skålade för deras FABOLOUS Sisters Starkner!
Och det är ju skönt att de fattat det:)
Mamma lagade en riktigt god kalkon och hon är helt enkelt BÄST på att fixa goda Middagar!!!!!
 
Tänk att man kan vara världens stoltaste Mamma!
Jag har 2 socker söta söner som både är busiga och galna.
Men de är ju VÄRLDENS BÄSTA i deras Moders ögon.
I fredags vann Kalle KM/ Klubbmästerskap i Vellinge Tennisklubb.
6-3, 3-6 och till slut 6-2.
Kalle....han spelar coolt och har en egen strategi, jag lovar...jag är imponerad!
Han är bäst! Ingen protest!
Och idag vann Måns med hans lag Skånecupen P 00.
Finalen mot Staffanstorp slutade 4-0.
Alla tror att det är väntat, men jag lovar dessa 12 åringar är lika stressade o nervösa varje gång.
Så roligt!
Och ni må tro att jag får numera muta denna lille man så fort han ska vara med på foto.......
Jag.....Jag.....Jag.....
Jag ska faktiskt inte skriva om MIG SJÄLV.
För vem är det som kört, coachat och suttit timme in och timme ut med sina söner?
Jo, min helt fantastiske underbare Man.
Nils, jag är sååååå stolt över DIG!
 


Kommentarer
Anonym

Varsågod det är jag som sett till att han blivit så cool, bra och perfekt som son, man o pappa eller....? I allafall de ca 20 första åren, han fick en docka när hans systrar fick det... bara för att det skulle vara jämlikt men jag röstade inte rött...ha ha. Sväran

2013-01-06 @ 21:08:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0