Fredag 4/1

Jaha......så är JULEN slut...nästan.
Vi i vår familj MÅSTE fira TRETTONDAGSAFTON först innan vi plockar ut Julen.....huuuuuuuääääää.....
Alltid sorgligt att plocka ut Jul.
Trettondagsafton (imorgon) brukar vi fira här hemma med Kalkon och Vänner.
Men i år är Mammi nere....och hennes kalkon, med sås och tillbehör, DEN kan vi INTE missa så Trettondagsafton (i dag tidigare) firar med med Mammi, Matilda, Kettil och Vivi.
För.........Kalkon = Trettonhelgen!
Sååå mysigt att fixa lite i köket alla tillsammans med Mammi i spetsen.
Alla dricker lite vin, pratar minnen, skrattar, pratar (i munnen på varandra och ska överrösta varandra :).
Lounge music, ngn gosar m Vivi, ngn sitter i soffan läser och ja.....det är såå mysigt och jag mår så bra när det är så här.
Matilda, Kettil och Vivi sov även över här om natten, och då käkade vi Kalv, drack massa vin och spelade pingis.
Just det!
Nils köpte pingisbord till kidsen innan Jul, UTAN....min tillåtelse.
Och tur var väl det, för om jag fått bestämma hade  DET INTE ens kommit in innanför vår tröskel.
Pingisbord på vår ovanvåning! Nej, det passar INTE in.
Men ungarna gillar ju det och spelar varje varje varje dag.
Nils hade argumentet till mig:
-Ja men vi kan ju ha det som ett x-tra bord när vi har Fest, så slipper vi låna av Åse!!
 
Nä, nu ska vi njuta av Kalkon och min Familj!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0