PÅSKEN...28/3-1/4

Ja....jag gillar nog PÅSKEN bäst av alla Högtider!
Den är liksom mest avslappnad på ngt sätt...
Jaja...lite pynt här o där...men inte galet!
Inget stress och inga direkta krav mer än gömma påskägg till kidsen, Lammsteken och ja.....så kommer ju VÅREN!
För det gjorde den i år!
Jag var mestadels ledig och vi hade rätt mkt "chill" med familjen.
Syskon-PÅSK-Middag på Påskafton här hemma, och det är ju alltid över trevligt!
Alla systrarna gjorde varsin rätt, och tog med ett noga utvaldt gott vin/ viner...:)
Jag fixade Lammsteken...för den är "stående" här hemma varje år.
MYSIGT! och ännu mysigare att alla sov över och umgicks halva Påskdagen.
Nils och jag hade "Vuxen-Middag" på Långfredagen och det var länge sen kändes det som.
Innan på dagen hade jag och barnen faktiskt fixat Påsk godis....
Ja....marsipan kycklingar som vi helt glömt bort att äta...kom jag precis på nu.
Ingrid och jag prövade på att göra MACARONER!
Som var rätt...så lätt...de blev snygga iallafall o smakade ok!
Ska aboslut pröva det igen, det är ju iallafall snyggt att bjuda på till kaffet efter en Middag.
Vi hann även med en Middag med "Svärisarna" på Påskdagen som var super mysig.
Och ja....fika med Jenny som var nere fr Sthlm och massa annat smått o gott.
Så Påsken var helt klart godkänd!!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0