Kitchen & Table Helsingborg Clarion Hotel Onsdag 18 April

Igår det var INVIGNING av Kitchen & Table i Helsingborg.
Och det var Nils och jag inbjudna till. (Tack Cecilia på Clarion!).
I regi av Marcus Samuelsson.
Den "Världsberömde Kocken", jo men det är man väl...? när man lagar mat till Barack Obama?
Cool är han iallafall, Marcus. Otroligt duktig, energi spruta och glad, GLAD!...det är det jag vill omge mig med just nu.
Hemlige Gästen var vår favorit TIMBUKTU, den 164 cm långe mannen med det charmiga leéndet och fantastiska värderingar.
Man har ju liksom sett dem på TV.....så det kändes som man var kompisar när man träffade dem igår.
Coolt!
Marcus gick runt och minglade bland gästerna, snackade om maten och var hur trevlig som helst.
Timbuktu uppträdde på samma marknivå som oss gäster, 2 meter ifrån oss det vill säja...
Det var TACK vara Marcus som Timbuktu och Henke Larsson var där, för alla 3 verkar vara bästisar....:)
Maten var Grym och Vin menyn likaså...Jag körde men smuttade på Nils drycker.
En Trevlig Kväll med otroligt gourmet känsla!
Som vanligt är det ju Härligt att göra ngt på tu man hand, Nils och Jag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0